Slippery When Wet!
  • Låg av fick plötsligt en fördel 8 vid Man över bord då av7 eller hamnade i reserve och över i ko. Föreslår isåfall att av10 borde bli en cas.
  • Det var riktigt roligt. Jag ser fram emot nästa blöta resa.

Det vi kom fram till är att man hinner egentligen bara med 4 matcher under resan. 3 st på kvällen och 1 på vägen hem. Detta är då utan större stress.

Det vi pratade lite om till nästa gång om det behövs spelas fler rundor är att man spelar 1 eller 2 rundor i land veckan innan resan.
  • En annan sak som jag gillade var det tydliga fokus på det sociala under hela resan.
  • Att spela matcher på land innan är lite Risky om någon hoppar av. Kanske samma dag isåfall
  • Matcherna blev lite för långa med ölköp, rökpaus mm. Isåfall kanske sjöbowl ska ha bara 5 rundor eller något. Spelades till sju på morgonen finsk tid. Jsg sov till 12. Fattar inte hur de andra klarade gå upp vid 9 för frukosten
  • Buckan said:

Matcherna blev lite för långa med ölköp, rökpaus mm. Isåfall kanske sjöbowl ska ha bara 5 rundor eller något. Spelades till sju på morgonen finsk tid. Jsg sov till 12. Fattar inte hur de andra klarade gå upp vid 9 för frukosten

Nja vi var klara kl 05:00 svensk tid med runda 3 och gick upp 10 för frukost och började spela 11.
    Men jag håller med att det blev lite sent sista rundan.

• Man kan ju spela med schack-klocka om matcherna tar lång tid. över 1.5-2 timmar borde ju inte en match ta
  • Då tog jag fel på en timma. Det var lite nya regler och så men jag tror på straff annars är klockan bara en stress. Det behövs en commish som kan skälla lite.
  • Första bilden visar båt pitchen.
    Masten i mitten (2 svarta gummiringar), inpassable. Bollar som åker ut över sidlinjen kastas in från masten 2t6 rutor , 1d8 scattertemplate.

Lastutrymmet 3*3 rutor är markerade med lila ringar. - 1 på pickup. Liggande spelare kan foulas av publiken (ingen extra foul, men man kan ta en gratis foulaction där).

Tunnorna på sidorna är inpassable från sidorna dvs gungar det tas man emot av tunnorna, men spelare kan hoppa upp på dem. Tror det är plus ett på Armor slaget om man skulle ramla ned därifrån.
  • Lite fler bilder från resan
    https://www.flickr.com/photos/morn82/

ps någon som vet någon bra bildtjänst för att kunna lägga bilder direkt i forumet?