Season 25
  • Säsong 25 startar den 8/1. Anmälan öppnar kl 20 den 1/1.

Detta innebär att Open Season 10 slutar 7/1.
  • Vid den helige Nuffle, men varför har inte fler anmält sig till nya säsongen än? :)
  • Pertan said:

Vid den helige Nuffle, men varför har inte fler anmält sig till nya säsongen än? :)

Tror det är en bunt som kanske inte bestämt sig. Jag gjorde dock en räkning på "aktiva coacher" å det ser ju ut som vi borde bli strax under 30 om alla signar upp
  • Pertan said:

Vid den helige Nuffle, men varför har inte fler anmält sig till nya säsongen än? :)

kan det vara att många spela det lag de tänkt till 25:an i open fortfarande?

• Är det inte lite för nära med att avsluta open med endast 24h innan ligan drar igång?
    Med lite längre vila så hinner flera spelare återhämta sig från open och rehaba inför liga starten..
  • Jag kommer anmäla mig, har dock inte bestämt vad jag ska spela än. Står mellan Skaven, som fått två matcher i Open, eller Necro.
  • Det är flera på gång, t ex jag. Vi är några som har många lag som väntar till ganska sent med att anmäla oss så att vi kan spela raser som inte är så starkt representerade. Dessutom har jag precis aktiverat två spelare som båda vill lira säsong 25.

Och snart får ni alla ett utskick där jag försöker sparka igång fler som ännu inte anmält sig.
  • Pellevin said:

Dessutom har jag precis aktiverat två spelare som båda vill lira säsong 25.

oh.. Fresh blood :D

• En av dem är en av Sveriges mest rutinerade turneringsspelare som just flyttat hit från Örebro. Han var här för ett par år sedan och spelade en säsong. Så det är en erfaren spelare med ett beprövat lag. Inte självklart en enkel nöt att knäcka :)
  • Pellevin said:

En av dem är en av Sveriges mest rutinerade turneringsspelare som just flyttat hit från Örebro. Han var här för ett par år sedan och spelade en säsong. Så det är en erfaren spelare med ett beprövat lag. Inte självklart en enkel nöt att knäcka :)

oh.. old blood
  • Jag har anmält mina alver. Om det underlättar gruppindelning/lottning kan jag spela ett rookie-lag, eller stå över säsongen.
  • Får Killabots har kvar sina spelare som spelade säsong 13 eller skall laget startas om? Om de skall starta om är det väl lite taskigt att ha dem i grupp B?
  • De skall redrafta, så jag gissar att många blir kvar.
  • Lottningen är klar nu. Försökte i första hand sprida raserna, men det blev lite grovt att sätta ett av de aktuella orclagen i nybörjargruppen. I andra hand togs lagens utveckling i beaktande.

Några kommer förmodligen att känna sig förfördelade, men jag har försökt vara rättvis.

Är själv lite missnöjd med att alla grupper har lika många gröna och gula platser, hade gärna haft 3-1, 2-2, 1-3. Men jag försöker följa spelarmötets instruktioner.
  • OBS! Innan ni resolvar downtime, kolla att ni skall göra det. Vi befinner oss i ett systemskifte, så det kanske inte gäller er.
  • Skulle vilja kalla Grupp A för "dödens grupp" enligt svensk fotbolls-vm-rapportering.

4 st Stockbowl vinnare i samma grupp och även Loket-Thomas, ser vi kanske en uppstickare från Pertan eller DaddyNinja?

Som alv-partisk å såg hur han spelade förra säongen går jag på alverna under Mago som vinnare i gruppen.

Top 5 lottningen av grupp A kommer då här:

1 - Phullersta Phantoms
    2 - Charm
    3 - Hearts Once Again
    4 - Big Mean Machine MK3
    5 - The Mighty Brewerers

Casligan i grupp A Kommer enligt följande:

1 - Charm
    2 - The Mighty Brewerers
    Uppstickaren på 3e plats, nyhet för vissa medans självklart för andra:
    3 - 'Zons of Anarchy

Och på delad sistaplats i casligan.:
    Phullersta Phantoms & Stormwind Punters

• Jag vill redrafta mitt Norselag, detta skulle ju gå trots att jag bara spelat en match. Men det dyker inte upp någon resolve downtime.
    Måste ni trycka på någon knapp?
  • Det måste aktiveras. Jag fixar det under dagen.
  • Aj aj aj, Thomas ville gå i pension och kosta mig +60 att behålla. Kan börjar väll bli lite trött på att vara en måltavla för så mycket hat.
  • Gwyn said:

Aj aj aj, Thomas ville gå i pension och kosta mig +60 att behålla. Kan börjar väll bli lite trött på att vara en måltavla för så mycket hat.

Behåll Thomas, ta in nytt på resten ;)

• Gwyn said:

Aj aj aj, Thomas ville gå i pension och kosta mig +60 att behålla. Kan börjar väll bli lite trött på att vara en måltavla för så mycket hat.

Du kan ju inte pensionera en levande legend!

• Gwyn said:

Får man tillbaka sina bountypengar om Thomas pensionera sig?? :-D
  • Senaste downtime gjorde säsongen mörk för amazonerna. Så det lär bli lite uppförsbacke. Jag tror jag kommer att gå med typ 3 journeymen per match, med undantag för säsongsstarten.
  • Haha vafan är grejen med Ogre laget Fish in a Barrel i grupp C? :)
    Internmatch varje gång eller.. :D
  • Det är ett commishlag som är med för att ta oss till 24 lag och underlätta gruppindelning och lottning. Det kommer spelas av lite olika personer under säsongen.
  • Jag måste lämna in handduken. Min nya chef ska skicka iväg mig på en 6-veckors kurs i Tyskland då jag inte kommer ha någon tid alls att spela i ligan, så det är bäst att jag hoppar av och försöker igen nästa säsong.
  • Ok, då dumpar vi commishlaget också, så fixar jag den uppdaterade lottningen imorgon. Alla matcher som inte har med duckwing eller commishlaget att göra är oförändrade.