DrexxlBowl II
  • @Drexxl Om du inte har koll på hur du fixar till Score filen eller rapporterar manuellt till NAF får du höra av dig så kan jag hjälpa dig.
  • Melisqus said:

Duckwing said:

Sorgligt dock att Gothbowl nu är helt dött när sista priset därifrån är utdelat :'(

Vi diskuterade i helgen att återuppta GothBowl som en endagars turnering så det kanske återuppstår.

Oooh! Hoppas den fortsätter vara en progression-turnering isåfall. Jag tyckte att det var en kul egen grej.
  • IMHO är enda fördelen med att GothBowl blir en progressionsturnering att det då blir lättare att avstå från att spela den.
  • Pellevin said:

IMHO

Du menar IMO ;)
  • In My Higly valued by me Opinion.
  • Turneringen verkar vara uppe på NAF nu men det finns inga matcher i den...
  • Kan ta en dag eller två innan NAF tomten (inte jag) som är ansvarig för europa approvar
  • Kan ta en dag eller två innan NAF tomten (inte jag) som är ansvarig för europa approvar

Är du säker på att det är så det funkar?
    För när jag har rapporterat tidigare turneringar så har matcherna kommit in direkt men att det tar en stund innan rankingen beräknas.
  • Kan vara något nytt de gjort, för Umeå hade samma grej för Buzzquarna har jag för mig.
  • @Drexxl resultatet finns på NAF sida nu men det är inrapporterat att inforthepain vann finalen. Skulle uppskattas om det ändras.
  • Melisqus said:

@Drexxl resultatet finns på NAF sida nu men det är inrapporterat att inforthepain vann finalen. Skulle uppskattas om det ändras.

Working on it.
    Tänkte att det hade gått för bra, nåt måste ha gått snett, bra att du upptäckte. Tänk hur fel det kan gå när man skriver på datorn långt efter läggdags...
    (Är dock tyvärr inte min första gång sådant här händer, har bl.a. vid ett tillfälle skickat in en viktig uppsats till fel lärare...)

• Mailade Nate om det.
  • Det ser fortfarande fel ut med rating skillnaden mellan mig och spoiledsquid. Jag borde förlora rating med det resultatet.

Ratingen för spoiled squid verkar fel för alla matcherna.
  • Intressant ska kolla på det.
  • Jo en aning knas är det allt :D

image

Försöker åtgärda det, dock första gången jallafall jag sett detta såatte... Starkt jobbat @Spoiledsquid
  • Förra Drexxl bowl blev det ju konstigt i rapporteringen pga olika team value var inrapporterat. Det känns som något liknande igen...
  • Melisqus said:

Förra Drexxl bowl blev det ju konstigt i rapporteringen pga olika team value var inrapporterat. Det känns som något liknande igen...

Försökte jobba mig runt det denna gång, men det blev jobbigt eftersom att alla hade samma Tier förutom Squid.
  • Drexxl said:

Melisqus said:

Förra Drexxl bowl blev det ju konstigt i rapporteringen pga olika team value var inrapporterat. Det känns som något liknande igen...

Försökte jobba mig runt det denna gång, men det blev jobbigt eftersom att alla hade samma Tier förutom Squid.

Men man slår väl bara in samma tv 1100 för alla? Tier behöver du inte bry dig om.
  • Melisqus said:

Men man slår väl bara in samma tv 1100 för alla? Tier behöver du inte bry dig om.

Det är svårt att tänka smart.

• jag har aldrig rapporterat tv de gånger jag fixat med turnering. tror inte det behövs precis som med tiers.
  • brocCooLi said:

jag har aldrig rapporterat tv de gånger jag fixat med turnering. tror inte det behövs precis som med tiers.

Men är inte TV ett required field?

• Team rating är ett required field om man skriver in manuelt.
  • Hur går det med fixandet av spoiledsquids rating? Den är fortfarande fel.
  • Jag har langat vidare det uppåt och inte hekker fått något svar
  • Detta ska förhoppningsvis lösa sig när systemet kör sin omräkning som görs typ en gång i månaden ish.
  • Spoiledsquids ranking har blivit åtgärdad :)
  • Spoiledsquids ranking har blivit åtgärdad :)

Snyggt! Kan ni fixa Drexxlbowl (1) också nu när ni kanske vet vad som är fel, eller är det för långt bak i tiden?
  • Tjaaa, de går nog att ordna. Ska höra med Phil om det. dock kanske det tar tills nästa omräkning för att ordna det.
  • Tjaaa, de går nog att ordna. Ska höra med Phil om det. dock kanske det tar tills nästa omräkning för att ordna det.

Det skulle uppskattas. Känns lite trist med -10 i rating för 2-1-2 mot personer med typ samma rating.
  • Så alla matcher stämmer men ratingen har blivit wierd igen?
  • Så alla matcher stämmer men ratingen har blivit wierd igen?

Jepp.
  • Ser till att fixa det, inga prob.
  • Så nu ska även Rankingen för föregående år vara fixat.