Slutspel, squigs samt spelarmöte
  • Hejsan bollälskare!

Nu på söndag är det slutspel, squigbowl och spelarmöte på Alphaspel, och du som läser detta är varmt välkommen.

Semifinaler och SquigBowl runda ett förväntas starta kring 9.30.
    Lunch efter det.
    Final, bronsmatch och SquigBowl runda två förväntas starta kring 12.30.
    Prisutdelning för säsong 24 och spelarmöte hålls efter det. Beräknas starta lite före 15.

Lokalen hålls öppen från 9-snåret, och du kan titta in för en match eller två, lite myssamvaro och/eller spelarmöte vid den tid som passar dig bäst. Vill du hinna två matcher bör du vara där en stund före tio, och vill du absolut inte missa mötet bör du komma senast kl 14.30.

Om du vill spela två Squigmatcher bör du anmäla mer än ett lag då varje lag endast får spela en match. Reglerna hittar du här: http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=cp&cpID=4.

På spelarmötet kommer vi att utvärdera de regler vi kört med denna säsong, och öppna diskussionen för ändringar. Dessutom måste vi fatta ett beslut kring Buckans förslag om att vi skall öppna för Woodland i open. Diskussionen kring detta hittar du här: http://swebba.com/index.php?p=/discussion/1141/woodland-i-stockbowl.

NAF har genomfört en lite överraskande förändring. de har tagit bort tre Star Players som de tillät ganska nyligen. Hur ser vi på det? Följer vi dem och tar bort Bugman's hjältar?

Om du inte kan komma på söndag vore det jättebra ifall du kunde meddela oss din syn på saker och ting i förväg, så att din röst åtminstone delvis blir hörd.

Väl mött på söndag!

Pellevin
  • Jag tittar gärna förbi på söndag och spelar en match på förmiddagen, men kommer att behöva dra vid 11:30-11:45.

Kan jag boka motstånd mot ngn tidigt i ottan?

Annars är det enda förslaget jag har att det sämre laget (mer än 50 i tv) bör ha den avgörande utslaget om matchen ska spelas med kort eller inte.
    I dagsläget blir det inga kortmatcher.

Vänligen
    Martin
  • Pellevin said:

NAF har genomfört en lite överraskande förändring. de har tagit bort tre Star Players som de tillät ganska nyligen. Hur ser vi på det? Följer vi dem och tar bort Bugman's hjältar?

Vilka spelare pratar vi om?

• @Martin08 det brukar alltid finnas några spelsugna där tidigt. Tack för ditt förslag, det kommer att tas upp på mötet.

@Morn82 Bilerot Vomitflesh, Frank'n Stein och Rasta Tailspike.
  • En annan fråga att ta upp på spelarmötet gällande re-draft är vilka CAS som ska ge pengar till re-draft. Bara de som ger SPP, eller alla.
  • Jag kommer, förhoppningsvis i till efter lunch, men det är inte helt säkert.
  • Hur kunde matchen om 3:e plats bli oavgjord när det tydligt står i våra regler "The playoff matches may not end in a draw"? Det står inte ens något om det i match notes.

Och hur stor skillnad gjorde 4-minuters regeln?
  • 4-minutersregeln tillämpades inte. Bronsmatchen avgjordes på penalties shoot-out. Det är nu noterat i match notes.
  • Varför inte? Det togs väl beslut på senaste spelarmötet att den ska tillämpas på slutspelsmatcherna under slutspelsdagen?

Borde inte resultatet också visa vilket lag som vann? Matchen står ju som oavgjord nu?
  • Jag vet inte hur det skall skrivas. Hur gör man det?

Jag och Martin började spela vår kvartsfinal väldigt tidigt, och jag hade fullständigt glömt bort 4-minutersregeln. Ingen annan nämnde den under dagen, men den andra semifinalen fick köra sista timmen med klocka.
  • Här följer imps anteckningar från spelarmötet.

Spelarmöte S25

Erik öppnar mötet

Erik presenterar 1:a och 2:a för S25
    1:a MartinS
    2:a Gwyn
    3:a

Erik presenterade resterande ligapriser

Frågor
    1. Woodland teams: Ska vara med i Open nästa säsong, för att på senare spelarmöte kunna röstas in i ordinarie säsong. Human rangers ska inte byta namn.
    2. Burman Stars: 3 Starplayers som vi använder har tagits bort av NAF, då de inte finns i någon regelbok. Vi ska också ta bort dem.
    3. Special play cards: Förslaget är ett lag med minst 50k i skillnad i TV får bestämma om man använder gratiskorten eller ej (är skillnaden mindre får spelarna komma överens, som tidigare), det gick igenom. Vem som har hemmastadio spelar ingen roll för vem som bestämmer.
    4. Ska alla CAS räknas för re-draft (inte bara de som ger SPP)? Ja. Om man foular i turn 16 så kommer man brinna i helvetet, förslaget gick igenom.
    5. Boat-pitch: Ska Boat-pitch spelas som möjlighet till match 3 i Open: Ja.
    6. Fler lag i Open?: Ska vi ta in de halv-officiella lagen från GW. Beslutet tas på nästa spelarmöte, efter att alla kunnat kolla på reglerna ordentligt.
    7. När ska man re-drafta? Ska man re-drafta före eller efter gruppindelning? Ja: Registreringen ska stänga 24h tidigare, sen har man 24h på sig att re-drafta. Om man inte re-draftar i tid lottas man som laget är och man får re-drafta efter lottningen, då man redan är låst till en grupp.
    8. Ska vi ha fler fans i finaler och semi-finaler? Ja. Hur: Commish bestämmer hur, men det ska vara mer random.
    9. Dirtiest player: Mötet vill ha säsongspris för den spelare som fått flest Foul-cas
    10. Ska vi använda GW-reglerna för att använda hemma-arena? Ja.
  • Angående 4:
    Vad var argumentet för att fouls skall räknas för redraft?
  • Det var en väldigt jämn omröstning i den frågan. Jag tror att det starkaste argumentet var att det skulle gynna stunties.
  • 5. Boat-pitch: Ska Boat-pitch spelas som möjlighet till match 3 i Open: Ja.

Förstår jag rätt att det som ett alternativ till Dungeon då det är en bana de flesta inte har och inte en tredje match lag emellan först efter Dungeon redan spelats?
  • Två lag kan nu mötas tre gånger i Open. En normal, en dungeonbowl och en boat-bowl.
  • Jag som inte är så förtjust i Dungeon ser gärna att man kan båta likväl som fängsla efter vanlig Open.
  • Absolut, det går att göra nu. Ordningen styr ni själva över.
  • Här har ni lagen vi skall titta på till nästa spelarmöte: http://bb.marmeladov.com/GWnewTeams/
  • Intressant. Det där skaven-laget kan ha en intressant defensiv om de får ha kvar sina spelare på plan.

Av nyfikenhet, är det någon som vet varför dvärgarnas "Skaven slayer" har Nerves of Steel?
  • Mooselord said:

Intressant. Det där skaven-laget kan ha en intressant defensiv om de får ha kvar sina spelare på plan.

Av nyfikenhet, är det någon som vet varför dvärgarnas "Skaven slayer" har Nerves of Steel?

Jag tror det är för att det inte ska vara optimerat. Passing access på dom tex dessutom.