Horns
  • Horns - funkar bara när man gör minst 1 move (stå upp räknas inte)?
  • "A player with horns may use them to butt an opponent. This adds 1 to the player’s Strength when he makes a block. However, the player may only use this ability as part of a Blitz, and only if he has moved at least one square before he makes the block (standing up at the start of your Action does not count!). If the player has the Frenzy skill, then the Horns bonus applies on the second block if it applied on the first."
  • +1 St vid alla blockar under blitz action. !
  • I second Morn82.

    Man måste ha minst en ruta för att få upp farten.
    Tillägget med Frenzy är om man får +1 på första så gäller det för den andra blocken, man följer ju efter motståndaren direkt, dvs man får inte en rutas avstånd.

    Kontrollerade även hur NAF forumet tolkar detta och dom säger under Blitz action och minst ett steg så gäller +1 st för Horn.

    PS. Har själv gjort fel tidigare på denna ”skill” DS.
  • @David och @Morn82 Det ni nämner är de gamla reglerna. Kör ni med de senaste reglerna får man +1 ST med Horns när man gör en blitz action
  • Melisqus said:

    @David och @Morn82 Det ni nämner är de gamla reglerna. Kör ni med de senaste reglerna får man +1 ST med Horns när man gör en blitz action



    +1
  • Melisqus said:

    Kör ni med de senaste reglerna får man +1 ST med Horns när man gör en blitz action



    Jepp, Death Zone season 1 var väl där det ändrades.

  • image

    Från crp. Så inte så nytt.
  • bb2016 'råkade' ju göra massa fel på en del skills som ändrades typ ett par dagar efter att reglerna släppts.
    antagligen det som hände med horns.
  • Haha! Så bra koll hade jag. :P
  • Om ni undrar kring reglerna som gäller i StockBowl så finns det en flik på webbplatsen som har texten "Our Rules". Gissa vad ni hittar där.
  • Även den bäste kan ha fel ibland. Tack @Pellevin
  • Jag kan förstå ändringen då den gör reglerna enklare.
    Dock gör den också horns starkare
  • Mja, jag skulle se det som att horns är som vanligt medan dz1 klantade till det och försökte nerfa horns bakåt till lrb4.
  • image

    Från crp. Så inte så nytt.



    Samma text finns att hitta i Almanac