Ang "rapportinstruktioner.pdf"
  • Hej, visst är det väl så att Star Players som mest kan bli badly hurt? Tänkte isåfall att detta kan uppdateras på rapportinstruktioner.pdf : / http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/files/rapportinstruktioner.pdf
  • Nej, de kan skadas hur hårt som helst. De är dock tillbaka direkt efter matchen, ibland t o m redan under matchen, då de spelar en annan match samtidigt.
  • Mer problematiskt är kombinationen Star Player och Necromancer/Nurgle's Rot. Enligt reglerna skall det bli en ny zombie/rotter. Men i samma regelsystem sägs också att Star Playern är tillgänglig till nästa match. Så varifrån kommer den nya spelaren om det inte är Star Playern?

Ett möjligt svar är den modell vi kör för Youngbloods, att publiken blir så exalterad att de dödar en random åskådare, och den får ta den nya platsen. Men det täcks såvitt jag vet inte av reglerna.
  • Aha, ok. Jag vill gärna se zombie Star Players :)
    Hmm. Det kan väl vara en klantig Necro som ressurectar fel.....
  • Nu blev jag sugen o spela Necro igen :)
  • Pellevin said:

Mer problematiskt är kombinationen Star Player och Necromancer/Nurgle's Rot. Enligt reglerna skall det bli en ny zombie/rotter. Men i samma regelsystem sägs också att Star Playern är tillgänglig till nästa match. Så varifrån kommer den nya spelaren om det inte är Star Playern?.

Nu spelar vi ju ett spel med orcher å alver så helt 100 % realistiskt behöver det kanske inte vara :)

Men du har en poäng!
  • Tja, jag kommer inte att sluta spela pga den regeltveksamheten :)
  • razta said:

Nu spelar vi ju ett spel med orcher å alver så helt 100 % realistiskt behöver det kanske inte vara :)

Nu förstår jag inte alls ditt argument :P

• Ett tillägg här: StockBowl har en houserule som säger att dödade Star Players inte genererar Zombies och Rotters.