Snowbowl V (15-16 december)
  • Välkomna till Snowbowl V som hålls helgen 15-16 december.
    I vanlig ordning kommer turneringen inte bestå av swiss utan en klassisk round robin följt av ett slutspel.

Turneringen kommer att hållas på Ludvika Bridgeklubbs lokaler precis som föregående år.
    Stockbowl och andra föreningar ombeds hålla sina slutspel andra helger då denna turnering ingår i swedish open. Alla bör vara med.

Anmälningskostand 100 kr per person för icke naf medlemmar kostar det 160 kr. i vilket nafmedlemskap ingår utan valmöjlighet.

Anmälda:
    Skuld
    Inforthepain
    Melisqus
    broccooli

Regelpaket återkommer vi med.
    Priser återkommer vi med.
    Tiebreakers. finns inga.

Sista anmälan och sista dag att skicka in roster är en vecka innan kickoff.

Det kommer att finnas en custom vädertabell (stulen från bardufoss)
    Kickofftabellen kommer att vara i normal ordning till skillnad mot tidigare år.

Vid slutspelsmatcher som slutar oavgjort kommer straffläggning att upptas*.

* Regler vid straffläggning.
    Innan straffläggning får båda lagen göra KO rolls för att återfå extra spelare.
    Straffläggningen sker i en klassisk bäst av 5 straffar var varvid oavgjort efter 5 straffar var upptages golden goal straffar.
    Varje straff består av ett omodifierat agility test för sikte och ett omodifierat styrke test för längd. Spelare som innehar skillen kick för +1 på båda rullningarna i straffläggningen.
    Om ett lag inte har fullt manskap till att ta sina straffar får det laget vänta tills motståndarlaget har genomgått straffsparkstest för samtliga sina aktiva spelare innan respektive lag börjar om med sina respektive förste skyttar.

Anmälan till turneringen görs till snowbowl@gmail.com. Samma adress gäller vid frågor.
    Är man icke svensk får man förtur vid lottningen av gruppspelet på lördag morgon.

Alla önskas välkomna

//
    Skuld & Inforthepain
  • Skuld said:

Stockbowl och andra föreningar ombeds hålla sina slutspel andra helger då denna turnering ingår i swedish open.

StockBowl brukar lägga sitt schema ett år i taget, så det är nog svårt att påverka nu...
  • Skadar inte att försöka :)
  • Jag ser fram mot att få se din tidsmaskin in action! :)
  • Ska försöka dyka upp. Kan bli smålurigt.
  • jag kommer delta!
  • Jag kommer delta!