Säsong 27
  • Hej.

Nu är signup för säsong 27 öppen.

Info nedan:

Säsong 27 startar måndag 27/8.
    Sista dagen att anmäla sig är lördagen den 25/8 kl 20:00
    Redraft ska vara gjort söndagen den 26/8 kl 20:00.
    Lottningen blir klar kvällen söndagen den 26/8
  • Är det ok att starta ligan med journeymen?
  • Är det ok att starta ligan med journeymen?

Har du precis redraftat och spelat en reserves rumble eller dylikt, ja. Annars måste du ju redrafta å då kan du inte ha journeymen.

• Maskinen är tillbaka. Få se om Thomas kan bli den superstar han var menad att vara eller bryta nacken då han kör GFI. :)
  • Gwyn said:

Maskinen är tillbaka. Få se om Thomas kan bli den superstar han var menad att vara eller bryta nacken då han kör GFI. :)

Kul =)
  • Går det att redrafta sitt lag innan anmälningen stänger? Utifall att man får förhinder på söndag tänker jag.
  • Duckwing said:

Går det att redrafta sitt lag innan anmälningen stänger? Utifall att man får förhinder på söndag tänker jag.

Yes, det är inga problem.

Har satt ditt lag till "redraft" status nu.

Om någon annan vill göra det hör av er så fixar jag. Skälet att jag inte gör det direkt är att personen kanske ändrar sig och inte vill spela å då kan det bli fel.
  • Kul blandning på lag hitills.

2 Human
    1 Norse
    1 Chaos Dwarfs
    1 Vampire
    1 Khemri
    1 Wood Elf
    1 Dark Elf
    1 Undead
    1 Skaven
    1 Lizardmen
    1 Chaos
    1 Goblin
  • verkligen men kan vi bli fler än 24 lag tro??
  • Jag redraftar gärna direkt.
    Behöver dra 70 från kassan till Stadium fonden först bara.
    Tack.
  • Martin08 said:

Jag redraftar gärna direkt.
    Behöver dra 70 från kassan till Stadium fonden först bara.
    Tack.

Har aktiverat din redraft, stadiumfonden kan du dra efter redraft lika gärna. Du får ju pengar över då. Tom bättre att ha pengarna före redraften så om du kanske vill spara en spelare till.

• z3bb3 said:

Kul blandning på lag hitills.

2 Human
    1 Norse
    1 Chaos Dwarfs
    1 Vampire
    1 Khemri
    1 Wood Elf
    1 Dark Elf
    1 Undead
    1 Skaven
    1 Lizardmen
    1 Chaos
    1 Goblin

Pertan said:

verkligen men kan vi bli fler än 24 lag tro??

Superkul! Jag hålller tillbaka lite för å se uppdelningen innan jag besämmer mig om jag ska köra fresh eller gammalt lag!
  • Mina Norse är redraftade och redo att köra. Snötrollet fick nog och har pensionerat sig.
  • 15 lag som signat upp och 10 coacher som brukar spela som inte signat ännu. Ser ut som det blir 3 grupper nästa säsong!
  • Även mina vampyrer är lite temporära. Behöver vi ett mindre utvecklat lag för att få ihop det kan jag t.ex. köra mina orcs eller starta ett nytt lag.

Vi är för övrigt uppe i 18 lag just nu. Mer än 6 till och vi får börja titta på 4 grupper.
  • Jag tänkte gå in i säsongen med nåt rookielag
  • Om det kan hjälpa kan jag givetvis också byta lag.
  • Jag kan oxå byta o köra rookielag (amazoner, dark elves, skaven) om det behövs
  • såg att coachen Denkan har råkat anmäla sitt lag BUTCH till både säsong 27 samt open 13.
  • Pertan said:

såg att coachen Denkan har råkat anmäla sitt lag BUTCH till både säsong 27 samt open 13.

Smart!
    Då kan man lägga bounties på lag i alla serier. ;)

• ... och alla lag kan lägga bounties på Butch. Ett trevligt sätt att välkomna en nykomling :)
  • Bra å veta att alla ni kan tänka er att byta. Som det ser ut nu så får vi 3 grupper som är rätt så balanserade. Finns en rolig möjlighet att vi får en nya-lag grupp innehållande 5 alvlag!

Då har Buckan, Lipiz, Anders, Z3bb3, floki, MartinS samt 2 nya spelare inte signat upp ännu.
  • Lite statistik i skrivande stund (21 anmälda):

Rasfördelning:
    2 Orcs
    2 Norse
    2 Human
    1 Chaos Dwarf
    1 Chaos
    1 Chaos Pact
    1 Vampire
    1 Khemri
    1 Wood Elf
    1 Dark Elf
    1 High Elf
    1 Elf
    1 Undead
    1 Necromantic
    1 Skaven
    1 Lizardmen
    1 Goblin
    1 Dwarf

Antal spelade matcher:

43 matcher
    33 matcher
    32 matcher
    23 matcher

18 matcher
    16 matcher
    14 matcher

10 matcher
    9 matcher
    7 matcher

3 matcher
    2 matcher
    2 matcher
    1 match

7st lag med 0 spelade matcher.

• 18 olika raser på 21 anmälda lag är riktigt bra. Jag tror ligarekordet ligger runt 20-21 olika raser, men då var det 32 lag tror jag.
  • Följande lag saknas:

Slann
    Ogre
    Halflings
    Nurgle
    Amazons
    Underworld

Bretonnia
    Khorne

• .. och Underworld.
  • När börjar man spela? Ingen koll öht, sitter och målar som en galning för att hinna.
  • @Bla_Ze säsongen börjar på måndag. Sen är det bara att boka in spelmöte med din motståndare.
  • Bla_Ze said:

...sitter och målar som en galning för att hinna.

Nu är det ju väldigt roligt att möta målade lag, men för att undvika blödande målarfingrar så är det alltså inte krav på färdigmålade lag för att spela.
    Krav på målat sker först i slutspel plus att det utgår en bonus för målade (och fotade) lag som har lagfoto, spelarbilder och logotyp till laget, med en extra MVP (+5 spp).
    (Mer info om det finns på hemsidan)

• Allt måste inte vara målat heller, så länge det går att särskilja figurerna. Det är däremot så att målning är något som verkligwn uppskattas, så det är bra om det görs.
  • z3bb3 said:

Bla_Ze said:

...sitter och målar som en galning för att hinna.

Nu är det ju väldigt roligt att möta målade lag, men för att undvika blödande målarfingrar så är det alltså inte krav på färdigmålade lag för att spela.
    Krav på målat sker först i slutspel plus att det utgår en bonus för målade (och fotade) lag som har lagfoto, spelarbilder och logotyp till laget, med en extra MVP (+5 spp).
    (Mer info om det finns på hemsidan)

På tal om det så mejlade jag in bilder på alla spelare til commish och bad att få dem inlagda för mitt lag men jag fick aldrig svar. Skall jag mejla dem nån annanstans?
  • Duckwing said:

På tal om det så mejlade jag in bilder på alla spelare til commish och bad att få dem inlagda för mitt lag men jag fick aldrig svar. Skall jag mejla dem nån annanstans?

Bra att du påpekar/påminner.
    Vi måste ha missat det. Jag ser att mailet är skickat och har kommit in på korrekt vis.
    Vi ser till att jag, eller någon annan commish löser det under helgen.

MVH
    z3bb3

• På tal om målning är det bra att börja med baserna. Lättare o se vad som är vad då.

Vanligast är att man spelar torsdag, då det är Blood Bowl på Alphaspel
  • @duckwing Jag har nu lagt in dina bilder.
    Då du redan har teamlogo, så är egentligen ett lagfoto (inkl. coach) det du behöver nu, för att kunna hämta ut din Collectors prize
  • Vore kul om vi får in 4 lag till, så vi får 4st hela grupper.
  • Hej jag vill vara med, med ett rookielag.

Kan spela följande:
    amazons - the avalanches
    Halflings- the cockatrices cocky trixters
    Khorne - Skyla’s Unikhornes
    Underworld -Ferlangen Grass Snakes

Spelar det som underlättar lottningen.
  • du ska spela Skyla's Unikhornes @suncar
  • suncar said:

Hej jag vill vara med, med ett rookielag.

Kan spela följande:
    amazons - the avalanches

Underworld är representerat nu
  • 4 Dark Elves dock :X
  • z3bb3 said:

Vore kul om vi får in 4 lag till, så vi får 4st hela grupper.

30 lag nu, och det går utmärkt att lotta sju ronder med det antalet spelare.
  • Buckan said:

suncar said:

Hej jag vill vara med, med ett rookielag.

Kan spela följande:
    amazons - the avalanches

Underworld är representerat nu

Ok, då kör jag helst nåt av de andra, kanske Khorne?
  • Alla lag uppsignade nu är redraft aktiverad för!
  • suncar said:

Ok, då kör jag helst nåt av de andra, kanske Khorne?

Klart du ska köra Khorne!

• z3bb3 said:

@duckwing Jag har nu lagt in dina bilder.
    Då du redan har teamlogo, så är egentligen ett lagfoto (inkl. coach) det du behöver nu, för att kunna hämta ut din Collectors prize

Jag får fixa det nästa gång jag spelar me dem.
    När du skriver "inklusive coach" så menar du en coach-figur. Inte mig själv i egen hög person, eller hur?

• Härligt!
    @razta, kan du skapa ett khornelag åt mig så fyller jag det med spelare?

Antar att jag behöver rensa bland de jag har. Isf vill jag behålla orcherna o dvärgarna
  • suncar said:

Härligt!

Antar att jag behöver rensa bland de jag har. Isf vill jag behålla orcherna o dvärgarna

Det är skapat. jag var extremt kreativ med namnet. maila gärna info kom namnbyte å att du skapat det så lockmund får infon.

• razta said:

suncar said:

Härligt!

Det är skapat. jag var extremt kreativ med namnet. maila gärna info kom namnbyte å att du skapat det så lockmund får infon.

Perfekt!
  • Duckwing said:

När du skriver "inklusive coach" så menar du en coach-figur. Inte mig själv i egen hög person, eller hur?

Ja precis :)

• Pellevin said:

30 lag nu, och det går utmärkt att lotta sju ronder med det antalet spelare.

8-8-7-7, antar jag?
    Fungerar absolut, även om det är finare med hela grupper.

Du blev vi dock 31st.

• 31 lag som signat upp i tid. Om ingen kommer höra av sig att dom missat å jättegärna vill vara med så blir det ett commish-halfling lag nästa säsong