BB7 eller Street Bowl
  • Tänkte vi kunde skapa en egen tråd för denna fråga.
    det två huvudfrågor som nu ligger på bordet är om vi ska köra blood bowl 7 eller street bowl
    samt om vi ska göra med länkade regler eller modda det lite
    https://www.thenaf.net/blood-bowl/variants/
  • Det finns dessutom det rent praktiska problemet med hur en sån här liga skall administreras. Formatet stöds inte av vår webbsida.
  • Pellevin said:

Det finns dessutom det rent praktiska problemet med hur en sån här liga skall administreras. Formatet stöds inte av vår webbsida.

Det går väl om än det krävs en hel del handpåläggning samt att man måste lita på alla coacher?
  • Jag tror nog att BB7 blir bättre trots allt (åtminstone att börja med) eftersom det har färre specialregler jämfört med vanliga BB.

Gällande RR säger ju reglerna emot sig själv; i början skriver de "no rerolls" men sedan under Team Creation skriver de att RR kan köpas för dubbla listade värdet.
    Jag föreslår att RR kostar dubbla vanliga priset (och räknas dubbelt för TV om detta är tekniskt möjligt), som skrivet, men att de har samma pris oavsett om vi köper dem vid team team creation eller efter första matchen.
  • Jag håller med @Duckwing, men inte @razta. Jag tror inte på system där man litar på användaren. IMHO måste det finnas vattentäta skott mellan 7evens och övrig verksamhet.
  • Pellevin said:

Jag håller med @Duckwing, men inte @razta. Jag tror inte på system där man litar på användaren. IMHO måste det finnas vattentäta skott mellan 7evens och övrig verksamhet.

Jo håller med egentligen, men alternativet är ju excell ark kombinerat med papper och penna, å då igen så blir det väl att lita på coachen.

• Kanske att man har en dedikerad Commich till endast detta?
  • Jag gissar att det mest praktiska sättet att få detta att fungera är att en person får ansvaret för att hålla reda på det, och att hålla informationen uppdaterad.
  • @Duckwing ditt förslag är rätt och det andra är bara klumpigt formulerat i flavor text där det står no rerolls.
  • I själva verket finns ingen motsägelse. 7evens tillämpar rerolls för dubbla priset, men spelet är en utvecklad version av en tidigare variant som inte körde med rerolls alls.
  • Morn82 said:

Kanske att man har en dedikerad Commich till endast detta?

Jag kan ta på mig jobbet att ansvara för en 7-liga, om det betyder att den blir av.