Turneringsåret 2019
  • Hejsan,

Det skulle uppskattas från min del och säkert även andra om vi kunde få lite struktur på Blood Bowl turneringarna som anordnas i Sverige. Detta för att folk som kräver längre framförhållning skall kunna hinna anpassa sina liv samt att de svenska turneringarna inte slåss om samma deltagare.

Ni som arrangerar turneringar kan väl skriva om ni kommer att anordna under 2019 och i så fall ungefär när denna kommer att bli.

DOUBT X - Umeå - 2019-01-12/13
    ??? - Berlin - 2019-02-09/10
    ??? - Berlin - 2019-04-13/14
    MelisqusBowl 2019 - Göteborg - april/maj
    USB 3 - Umeå - april
    gB4Bg - Göteborg - november
    ??? - Berlin - 23/24 november
    Snowbowl - Ludvika - december

Möjliga turneringar:
    Inforthepain - GBG - våren
    Kaju - Örebro - våren/tidig höst
  • Vad kul att MelisqusBowl kommer tillbaka! Var rädd att den skulle försvinna nu då du stiger ner från kaptensposten.
  • Inte i Sverige, men det kanske intresserar någon ändå
    image
  • gBBg kommer troligen vara i november nästa år igen
  • risk för gbg turnering på våren, men vill inte ropa bäver innan jag rollat bääver!
  • USB 3 (Umeå Spring Bowl) - April
  • SnowBowl 6 i december förståss
  • gB4Bg 16-17 november
  • Jag vill gärna arrangera en turnering med World Cup regler nångång under våren eller tidig höst. :D
  • Pellevin said:

Vad kul att MelisqusBowl kommer tillbaka! Var rädd att den skulle försvinna nu då du stiger ner från kaptensposten.

Jag kommer att köra 2019 då det inte blir någon EuroBowl uttagning då men sedan beror det på vad nya lagkaptenen anser är bäst.
  • pedda said:

Inte i Sverige, men det kanske intresserar någon ändå
    image

Och vad heter turneringarna så man kan hitta dem på NAF sidan?
  • @Kaju: Låter bra! Kör!
  • Förstaposten är nu uppdaterad
  • Lite trist att det finns ungefär fem ggr så många coaches i Stockholm som det finns i Götet, men inga turneringar på framsidan.
  • Det kommer bli DrexxlBowl igen runt augusti-september.
  • Melisqus said:

pedda said:

image

gissar att de heter något med 'classic edition', 'open edition' och 'chaos edition' då det är namnet som syns på bilderna.
  • brocCooLi said:

Melisqus said:

pedda said:

image

gissar att de heter något med 'classic edition', 'open edition' och 'chaos edition' då det är namnet som syns på bilderna.

Berlin Classic Edition
    Berlin Open Edition
    Berlin Chaos Edition

Jag rekommenderar också vår hemsida - berlinchampionship.de
  • Pellevin said:

Lite trist att det finns ungefär fem ggr så många coaches i Stockholm som det finns i Götet, men inga turneringar på framsidan.

Vi behöver pellevinbowl 2019!
  • Ja, kanske det...
  • Pellevin said:

Ja, kanske det...

Blir det en lagtrunering igen så kommer det lätt minst ett lag bestående av tLoEG och MAFOC!
  • @tjub Tack för den pushen. Vi har diskuterat möjligheten, men det ser tyvärr inte ljust ut på den fronten.
  • Jag och Duckis vill köra NärkeBowl igen med regler att man tappar en skill innan varje match. Blir nog samma regler, samma lokal, samma första pris.
  • Kan ni inte slå ihop Närke och Gbg-konceptet så att man förlorar en lokal innan varje match? ;)
  • Det ser ut att kunna bli en PellevinBowl 1-3/3.
  • tredagars? :O
  • Ser osedvanligt görbart ut faktiskt.
  • Kanske tredagars. Men isåfall två turneringar. En sexronders med fyra ronder 2/3 och två ronder 3/3. Men dessutom en DeathBowlturnering på fredagen.

Datumen är inte spikade ännu, och programmet kommer att visas upp för diskussion innan något NAfsanktioneras.
  • jag anmäler mig!
  • Ah, deathbowlturnering låter lattjo
  • Btw, borde inte denna tråd ligga under rubriken "Turneringar"?
  • nja?
    det är ju inte en turnering. är ju dock en tråd om turneringar. men under "Turneringar" borde väl bara själva turneringarna ligga?
  • Pellevin said:

Btw, borde inte denna tråd ligga under rubriken "Turneringar"?

Jo, det tycker jag.