Khorne Baser
  • Kanske har talats om förut men vem orkar kolla arkiven.
    Vilka basfärger borde man köra på khorne? Jag sitter och målar Johns figgisar och har svårt att lista ut vad som är blitzer eller striker. Eller kanske är de blockers?..
  • lila, gul, grön och vita basfärger.
  • Jag tycker Herald skall ha Röd, och Bloodletter Blå. Jag baserar detta på att Blitzers generellt sett har högre AV än Strikers.

Men om du betraktar Bloodletters mer som Catchers/Runners så passar naturligtvis Gul bättre. Och då kanske Herald skall ha Röd.

Men det är inte glasklart.
  • Så för att vara på den säkra sidan. Kör alla baser i Brandgult
  • Regnbågsfärgade så du inte missar nån fräck färg.
  • Jag tycker att Heralds känns mest blitziga så de bprde ha röda baser (rött är en bra varningsfärg eftersom de har frenzy också) medans Bloodletters inte riktigt passar in som någon standardposition, men jag brukar använda dem som throwers/runners, så vit eller lila för dem skulle jag välja (inte gult eftersom det associerar jag med dodge eller catch).
  • Jag håller i hög grad med @Duckwing. Men inte sista meningen. Då Bloodletters har Agilityskills på normalrullar gissar jag att de ofta kommer att ha Dodge, och då faller hans resonemang kring varför man inte skall använda gul som basfärg.
  • Som ny ägare av Khorne så hade jag tänkt mig att mina Bloodletters har Gul (runners) och Heralds röda (blitzer)...
  • Runners brukar ha gult.
  • Mjo, Vitt brukar ju throwers ha. Känns jättefel att ha vitt på bloodletters då. Om något borde Pitfighters ha vit färg eftersom dom har passing access.
  • Vi saxar från stockbowl sidan så ser vi basen att utgå ifrån

Gray/Black - Linemen or equivalent
    White - Thrower
    Yellow - Catcher, Runner
    Green - Blocker (inc. Mummies and Tomb Guardians)
    Red - Blitzer (inc. Berserkers and Wardancers)
    Blue - Striker (inc. Witch Elves and Troll Slayers)
    Purple - Secret Weapons (inc. Assassin)
    Gold - Star Player
    Big Guys may use Green, Red, Blue, Purple or Black.

• Jag håller med @pellevin
    Heralds - rött
    Bloodletters - gult
    Pitfighters - grått/svart
  • Pellevin said:

Runners brukar ha gult.

Vem pratat om vit.... ?!?
    Alla vet ju att tryckfelsnisse gillar vit framför gult...
  • image

Taffy/Strawberry - Linemen or equivalent
    Blush - Thrower
    Watermelon - Catcher, Runner
    Punch - Blocker (inc. Mummies and Tomb Guardians)
    Balletslipper - Blitzer (inc. Berserkers and Wardancers)
    Lemonade - Striker (inc. Witch Elves and Troll Slayers)
    Magenta - Secret Weapons (inc. Assassin)
    Salmon - Star Player
    Big Guys may use Flamingo.
  • lätt den nya standarden!
  • Äntligen ett system som fungerar.
  • Hot pink ftw
  • Nu när jag ska måla om alla mina baser i nyanser av rosa så ser jag att rosa inte är en populär färg. T.ex. Citadel har numera inte ens en enda nyans av rosa. Tur jag har ett lager med tre burkar Tentacle Pink från olika eror i förrådet.

Det verkar dock som att Beckers har alla rosanyanser @inforthepain rekommenderar så det blir att måla med deras färg istället.
  • Jag tror problemet är namnen på de rosa nyanerna. Om vi bara kan komma på tuffa namn som "Exposed flesh", "Succubus tongue", "Inflamed rash", "Shaved pig skin" osv. så kommer nog Citadel att börja saluföra dem.
  • Duckwing said:

Jag tror problemet är namnen på de rosa nyanerna. Om vi bara kan komma på tuffa namn som "Exposed flesh", "Succubus tongue", "Inflamed rash", "Shaved pig skin" osv. så kommer nog Citadel att börja saluföra dem.

du är något på spåret!
  • "fresh duckling" är en nyansnamn som definitivt borde vara med.
  • brocCooLi said:

"fresh duckling" är en nyansnamn som definitivt borde vara med.

Det är dock en gul nyans
  • beroende på hur många fjädrar den har kvar...
  • Det ni söker är "Raw Duckwing", en klassisk ljusrosa nyans.