Slann stavas Slann
  • Slann stavas Slann. Det finns en utbredd ovana på detta forum att skriva Slaan. Jag gissar att det har att göra med någon sorts sammanblandning med Slaanesh. Slann och Slaanesh är två vitt skilda, t o m fientliga, storheter.
  • slan då?
    eller slaann?
    eller sllann?

TÄNK PÅ ALLA VARIANTER
  • Jag ser ett problem, och så tar jag upp det.

Du är ett problem, och så bevisar du det.
  • Jag trodde det stavades Kislev circus.
  • och nu tror jag att det stavas kärlek
  • Det kan bero på att i D&D kallas grodnissarna för Slaad och att man helt enkelt blandar ihop namnen.
  • Pellevin said:

Slann stavas Slann.

Borde det inte vara "Slann stavas slann." eller ska det alltid vara stor bokstav @Pellevin?

• @pedda jag grubblade faktiskt lite på det, men kom fram till att min lösning minskade risken för denna sidodiskussion.

Borde förresten inte pedda stavas Pedda?
  • Pellevin said:

@pedda jag grubblade faktiskt lite på det, men kom fram till att min lösning minskade risken för denna sidodiskussion.

Borde förresten inte pedda stavas Pedda?

Nej
  • pedda said:

Nej

padda då?

• pedda said:

Nej

padda då?

DU ÄR DEN BÄSTA SÄMSTA JANNE JAG KÄNNER!!!
  • pedda said:

pedda said:

Nej

padda då?2

Känner du många?

• Morn82 said:

pedda said:

pedda said:

Nej

padda då?2

Känner du många?

Nej
  • alltså så som @inforthepain är så räcker det gott och väl med att känna en
  • Det är alltid kul att starta en tråd och sedan se göteborgare driva iväg den från dess ursprungliga syfte.
  • Pellevin said:

Det är alltid kul att starta en tråd och sedan se göteborgare driva iväg den från dess ursprungliga syfte.

skönt att du tycker det <3
  • Det fanns väl inte så mycket utrymme för diskussion, så tur att det finns de som kan s.a.s. koka soppa på en spik när det gäller diskussioner
  • Ozt skrev:
    ”Jag trodde det stavades Kislev circus.”

Precis så jag trodde det stavades också!
  • Och förresten, varför envisas folk med att hålla fast i Slann? De var tråkiga redan i 2nd Ed på 80-talet, och då var man tonåring. Kislev Circus däremot är nog det coolaste temat på ett lag i BBs historia!
  • Och förresten, varför envisas folk med att hålla fast i Slann? De var tråkiga redan i 2nd Ed på 80-talet, och då var man tonåring. Kislev Circus däremot är nog det coolaste temat på ett lag i BBs historia!

För att olika tema på mänskliga lag finns redan ett gäng kanske, typ human, norse, brets, amazon, chaos pact. medan kermit har typ inga lag att spela i förutom slann.
  • Kermit Schmermit ;)
  • Nog är grodor roligare än ytterligare en variant på människor.
  • Cirkus är alltid roligare än det mesta! :)
  • Cirkus är alltid roligare än det mesta! :)

Du måste uppenbarligen träffa @mikethemachine. Han bevisar snabbt hur fel det uttalandet var.
  • Pellevin said:

Cirkus är alltid roligare än det mesta! :)

Du måste uppenbarligen träffa @mikethemachine. Han bevisar snabbt hur fel det uttalandet var.

ja, han jonglerar inte ens utan typ visar videos 'där är jag med typ två sekunder totalt om du tittar noga'
  • Hehe. Jag jobbar ganska ofta med cirkus och många av mina vänner är cirkusartister. Antagligen därför temat ligger mig så varmt om hjärtat. Grodor? Inte lika personligt intresse ;)
  • Men är verkligen detta:
    image
    Bättre än det här:
    image???

Hur som, om man är cirkusfrälst kan man ju alltid köpa cirkuslaget från gaspez image
  • Jag ogillar (läs hatar) verkligen att Slann bytt tema till Kislev Circus. De fick hellre försvinna från GW's regler (men fortsatt vara NAF-godkända) än att återanvända dom på ett så dåligt sätt.
  • Då båda alternativen finns så passar det alltid någon....
  • image
    nä grodor ska det vara
  • coma said:

Jag ogillar (läs hatar) verkligen att Slann bytt tema till Kislev Circus. De fick hellre försvinna från GW's regler (men fortsatt vara NAF-godkända) än att återanvända dom på ett så dåligt sätt.

Här kommer en för historieböckerna: Jag håller helt med @coma.
  • @dimitrizigany Jag håller med dig. Grodor är larvigt, voltande ryska/norse cirkusartister är mycket tuffare.
  • @dimitrizigany Jag håller med dig. Grodor är larvigt, voltande ryska/norse cirkusartister är mycket tuffare.

Precis!!

Skulle dock inte ha något emot att båda fanns.
    Men kombinationen Ryssar och cirkus slår det mesta i min värld!
    Tror de flesta stör sig på att Kislev CIrcus har ersatt Slann rakt av. Om de var ett lag till utöver Slann med lite egna varianter så tror jag färre skulle bry sig.

Hoppas någon gör Kislev Circus figurer snart!
  • Lard said:

wow! Måste köpa!!!
  • Jag har detta lag, körde dom på Swedish Team Championship. Riktigt fina figurer faktiskt, ser bättre ur IRL än på bild. Men de är i resin så rätt klena och ömtåliga då. Tror dom finns i metall också, skulle ha köpt det istället.
  • Ooops, beställde Kickass Cossack team för nästan 2000kr från Gaspez! :-o
    Tog i metall lag med 7 linemen, 4 Blitzers, 4 Catchers + 2 Extra Throwers, Medic, Coach och Björn och alla 3 versioner av Star Playern ;)

Nån som har erfarenhet av Slavic Team från Hexy Store? De ser spontant inte lika bra ut, lite svårt att avgöra när de är omålade på bilderna...
  • De ser ju rätt snarlika ut. Men jag tror spontant att Gaspez är ett bra val. Gött att du tog de i metall. Hehe ja du öste på bra med reserver och starplayers. Men ska man köpa ska man köpa rejält :D
  • Jag menar det! Annars ångrar man bara sen att man inte beställde allt. Och vem behöver pengar? ;)

Han verkar snabb! Fick mail nu att det är skickat!
  • Jag menar det! Annars ångrar man bara sen att man inte beställde allt.!

Herregud vad jag önskar att detta inte var sant.
  • Fick mitt Kislev Circus-lag idag! De var i resin och inte metall, mysko, trodde jag beställde i metall... men snygga figurer så det spelar inte så stor roll...

Fick även en Lizardman extra av någon anledning, om någon vill ha så kan ni få!
    (fattar inte hur man attachar bilder, går det?)
    Det är iaf den här:
    http://www.gaspez-arts.com/lizardmen:-rabid-rage/rabid-rage-lizardmen-star-player-1.html
  • Det är Hemlock - star player till får spela för Kislev. Varför inte behålla?
  • Om du absolut vill ge bort kan jag tänka mig att få den dock :)
  • Ah, jag kanske beställde den då! Det var en star player som inte hade bild som jag beställde ändå haha
    Ska se vad Hemlock har att erbjuda, men tvivlar på att jag kommer vilja ha en ödla med i en match ;)
  • @Nyaga, om du vill kan du få!
  • @Nyaga, om du vill kan du få!

Behåll den, Hemlock är en bra starplayer :)
  • Frantic said:

Mina kossacker vill inte beblanda sig med ödlor! ;)
  • Frantic said:

@Nyaga, om du vill kan du få!

Om du insisterar!
    Kanske att jag har någon gubbe du vill ha? Jag kan ta med mig till ett torsdagslir på alphaspel så kan vi byta!
  • Frantic said:

Mina kossacker vill inte beblanda sig med ödlor! ;)

Galning! Hemlock är deras bästa starplayer :o

Edit: imho alltså... Men du är fortfarande galen om du ger bort honom!

• Lite inspiration till er Slann-spelare:
    https://weather.com/photos/news/frogs-ride-croc