Gobbler Grimlich - Vilken modell passar?
  • Det finns en ny starplayer som spelar för Chaos, Chaos Pact, Slann och Underworld som heter Gobbler Grimlich. Enligt Stockbowl har han Loner, Big Hand, Disturbing Presence, Leap, Monstrous Mouth, Regeneration, Tentacles, Very Long Legs.

Vilken gammal blood bowl modell vore passande tycker ni? Jag antar att GW tänker någon slags groda men med tentakler är det ju svårt. Mitt förslag är 2ed chaos spelaren Dieter Hammerslash som åtminstone har stor mun och något som skulle kunna gå som disturbing presence, big hand och tentakler, men vad tycker du? Finns det någon bättre modell där ute?

image
    Dieter Hammerslash, 2ed Chaos - a.k.a Gobbler grimlich???
  • Jag vill ha Dieter som Guffle Pussmaw, så för mig är han borta.

Gobbler tänker jag mig mer som en fet Slann, typ WHFB mage.
  • Tror du behöver konvertera, om du vill utgå från klassiska.
    Kanske att byta ut en hand på cheerleadern, den har ju smäckra ben och svans/tentakel?
    Alternativt ta den där throwern med alien-huvud, och ge den tentakler?
    Den har ju monstrous mouth iaf
  • Kanske kan göra något med denna från Fanath som kom med deras grod-kickstarter som coach/wizzard
    image
  • Om man vill ha fler uppslag så har jag sett conversions av både Willys Big Toad och Reapers Karoak Toad Deamon, men det finns inget som jag känner är riktigt klockrent. Skulle nog försöka konvertera en WHFB slann mage-priest som @pellevin föreslår.
  • image

Eller den här gamla Nurgle-godingen kanske?
  • Nu pratar vi.
  • Dock är den där gamla Nurgle godingen ganska svår konventerad ser det ut som. Tentacklen på högerhanden kommer oundvikligen bli skadad om man tar bort yxan/hackan. finns det några andra förslag i samma stil?
  • En random padda som kan passa:
    image

Annars kanske någon av dessa figurer
    https://alkemy-the-game.com/en/walosi-clan/.
  • De franska grodorna var (såklart) delikata. Jag har beställt en av dem för att ha som Gobbler.