Swedish Open 2519
  • Yosh! Slängt ihop serien och här har ni en länk:

https://sssopen.wordpress.com/
  • @Khanmank kom tvåa i DOUBT. Du har glömt systemet med final. Och @Juiblex stavas inte Juliblex.

Men kul att detta kommer igång!
  • Pellevin said:

@Khanmank kom tvåa i DOUBT. Du har glömt systemet med final.

Fixar det.
  • Hej, mitt coach namn är felstavat!

Skoj att vara i topp...
  • Åtgärdat.
  • @inforthepain du skulle kanske ändra reglerna så att det inte bara gäller 4-mannalag.
  • kanske dags att uppdatera lite? :D
  • Sundsvall Summer Crush bör också läggas till bland turneringarna.
  • Tjo! Det vore bra om arrangörer postar resultatet från turneringar i denna tråden så kan jag fortare uppdatera serien. Har knappat in USB3 men behöver slutställning från teamcups då poängen baseras på lag och inte individuell placering.

@Oberwald_1lägger till det samtidigt som jag lägger till teamcup
  • @inforthepain, usb3 blev fel rapporterat jag kom 5a, han har skickat in ett meddelande för att få det ändrat på NAF med.
  • @inforthepain
    Hur många placeringar får poäng från teamcup?
  • @mikethemachine

In a 3 (or more) man team tournament, this is replaced by +8 points to each coach in the winning team, +5 points to each coach in the second placed team and +2 points to each coach in the third placed team.
  • Det skulle vara intressant att se hur ställningen ser ut nu efter Team Championship :)
  • Lyckades inte posta in med telefonen men där är Swedish open resultatet.
    Danskarna 1:a

2:a @razta @grumplekins och jag.

3:a
    Coma, Dragons och Lard är The Cutlery Crew

@inforthepain
    Detta är infon du behöver gissar jag. :)
  • Yes, sen behöver jag resten av listan, " In a team tournament, this is replaced by +1 point per three teams below yours in the standings." så jupp får poke kaju igen.
  • Updaterad, hittar ni fel så tar vi det vid nästa uppdatering.
  • Du har ett d för mycket i namnet Doubt, och vi saknar fortfarande SkogsBowl II som går av stapeln om två veckor.
  • Justfan. Skyller på att den inte lagts in i kalendern. Kommer ihåg att det var en turnering som skulle in så la in den som var i kalendern
  • Redan uppdaterat på NAF och inte här.... tsss tsss tsss.... ;-)
  • Juiblex said:

Redan uppdaterat på NAF och inte här.... tsss tsss tsss.... ;-)

Tja :P Tror jag hade längst resa hem så kanske inte så konstigt. Så nu kommer uppdateringen: https://sssopen.wordpress.com/standings-2019/
    Som i vanlig ordning så får ni gärna leta fel. Finns säkert något. Och tack till Oberwald_1 som la upp slutställningen med NAFnamn! Gjorde att jag kunde fixa det redan idag.

@Aos Jag hittar ingen ny slutställning på USB3 så om de blev fel för dig på den så kan de nog vara så att annat i den kan vara fel.

Kan någon ge mig USB3 slutställning med NAFnamn här så jag kan rätta till felet i sopen? Poke på @frantic eller någon annan som sitter på den informationen.

• Bra att du fixat listan Janne!
  • @infothrthepain - det va 2 siffror som va flippad i mitt NAF nummer så spelaren gamesohard blev jag rapporterad som, det är ändrat nu iaf på min NAF sida då det står att jag deltog och kom 5a i USB3.
  • Jaaahaaa! Då är jag med dig. Det var ett ovanligt fel, antog bara att det blivit en mix i en match så 0-1 vart 1-0 eller nåt. Okaj Jag fixar det bums!
  • Så nu ska det var åtgärdat @Aos och du har hoppat upp till en åttondeplacering.

Toivonen aka donnydingle hade fått sina poäng uppdelade, så la ihop dem.
  • Bra, va viktigt så jag håller mig före Coma ;)
  • @inforpain det finns även 2 Redniwer, 56 plats och 15 plats
  • Aos said:

@inforpain det finns även 2 Redniwer, 56 plats och 15 plats

Ja sedär :P Skumt att search funktionen inte hitta honom.

Så nu var det fixat.
  • image

Fått in resultatet från skogsbowl nu men är på tåget nu. Så uppdaterar sen.
  • Btw. Bättre om jag kan få coachnamn istället. Slipper man missar pga översättning. Då sopen sorteras efter coachnamn.

1.iftp
    2.coma
    3.MTM
    4.grumplekins
    5.oberwald
    6.ionas
    7.pellewhine
    8.kaju
    9.spsq
    10.davidD
    11.thursa
    12.imp

Stämmer detta? Om ingen hojtar till knappar jag in de såhär ikväll eller imorron
  • Inte för att det spelar nån roll kanske, men enligt Dornbirn reglerna ger en vinst 5, draw 2 och lose 0.

Daniel heter imp btw
  • Ja men det vet jag. Antog att han var högre upp då han förnya naf för sig och smokey. Tänkte att jag inte såg smokey men han heter ju tavast på fumbbl. Fixxar!

Bra Kaju! Så lätt att missa nåt, därav bättre om man rapporterar med coachnamn
  • Edit: Såg att Kaju redan hade påpekat...
  • du glömde blotet. Årets khemrifadäs får dock gärna missas och glömmas bort
  • Förstårligt thursablot. Hade samma känsla på teamcup.
  • Uppdaterad! MTM fortsätter att utöka sin ledning. Oberwald_1 kliver upp på andra plats. Stunty oförändrad efter skogsbowl.

https://sssopen.wordpress.com/standings-2019/
  • Kul, då har man ett klart mål på att plocka 10 eller mer på dubbowl :)
  • Kul, då har man ett klart mål på att plocka 10 eller mer på dubbowl :)

Eller ge dig ordentligt med pisk (it could happend....) ;-)
  • Klart du kan, det kan alla. Its Blood Bowl :)
  • DubBowl dårå:

1 Ozt
    2 inforthepain
    3 Melisqus
    4 mikethemachine
    5 Pellevin
    6 coma
    7 Oberwald_1
    8 Lenharth
    9 Lockmund
    10 brocCooLi
    11 razta
    12 Spoiledsquid
    13 Pidpad
    14 Skuld
    15 Duckwing
    16 Privateniceguy
    17 Thursablot
    18 Pertan
    19 Nyaga
    20 Cynial
    21 Zedd
    22 Juiblex
    23 Mooselord
    24 Grumplekins
    25 DavidD
    26 Bim
  • Bra jobbat!

Ska försöka fixa det imorgon
  • SOPEN uppdaterad! Btw, tänkte inte på de häromdan men bra att posta vilka som kör stunty när man rapporterar för SOPEN men hittade listan i dubtråden så fixade det. Tjo på er!
  • Nice :)
    Fråga om senaste Skogsbowl.
    Ettan får 13 poäng.
    Tvåan 12 poäng.
    Trean 10 poäng.
    Bara undra varför det är ett hopp och ingen får 11p.
    Råkade se det nu bara.
  • För att det var 12 spelare. Den som kom 3:e plats slog inte 10 st spelare i sluttabellen och fick därmed inte +1 p
  • Ahhh snyggt, tack för förklaringen :)
  • Fett så med 10 nya poäng är skuld endast 3 efter mig inför Snowbowl. Han behöver en 9:a för att vinna men vilken placering blir det med deltagarantalet på Snowbowl. Har du koll @skuld ?
    Känns spännande :)
  • Troligt är höga 20 till snowbowl. Låt oss jobba med 28 som tes.

1:a 14 (10+2+2)
    2:a 13
    3:a 12
    4:a 11
    5:a 10
    6:a 9 pts

Så om vi är mellan 26-35 coacher så krävs en 6: plats
    Vid färre än 26 så krävs en 5:e plats samt vid 36 coacher så börjar platskravet sjunka med 1 per 10 coacher.

Jag har ju dock nackdelen att jag för tillfället är Even Man In. Så bara 50% att få chansen att gå för det. Eventuellt att jag har en överläggning med IFTP få se om det finns någon work-around.

• Haha jag skriver upp mig som standby så jag kan oddman outa dig :P

Ärligt hoppas jag du får spela och gör en bra turnering. Ser fram emot uppdateringar och följa spänningen :)