Open 15: Beach Bowl
  • Har börjat skissa på Beach Bowl. Det kommer vara en extra stadio (utöver boat & dungeon) som är specifik för Open 15.

Tanken är att den ska vara lite snällare då den spelas på (förhoppningsvis) mjuk sand. Och större chans för very sunny.

Beach Bowl!
    Special rules: Soft sand. Sort of. Fouls and crowd pushes are at worst MNG. Dodge and GFI gets a -1 modifier to the armour roll.

Weather table:
    2 Bath break! (Sweltering Heat rules)
    3 Nice
    4-10 Very Sunny
    11 Pouring Rain
    12 Hot Sand! Sun in the eyes! (Blizzard rules)

Kick off table:
    2 Get the Ref
    *3 Ice cream break! The teams goes for an nice ice cream break. 1 keg each.
    *4 Rotten fish! A player finds a rotten fish. It smells bad! d3+fame, random player gets foul apperance for this drive
    *5 (S)low Kick. A player tries to run under the ball, but stumbles in the sand. Place a player as with high kick, but with an extra d8 scatter move on the player.
    6 Cheering Fans
    *7 Everyone wants to be on the beach. If less than 11 players, sideline figures (coach, apo) are allowed to played as linemen (or the player most resembling a lineman). Must be a figure! not a poker chip. If apo/coach, it might not be used as apo/coach if it's on the pitch, knocked out or cas'ed. An apo / coach can as worst be badly hurt. Also roll for new weather, if it isn't already very sunny.
    8 Brilliant Coaching
    *9 Lines in the sand? It's hard to play in the sand. The lines are unclear sometimes. Move LoS back or forward, defender decides.
    10 Blitz
    *11 Throw a Beach Ball. A fan throws a beach ball at a player. No rock throwing on the beach! Throw a rock, but player is as worst badly hurt.
    *12 Sand in your eyes! d3+fame. A player of your choice gets a one time hypnotic gaze use, at any time, but it must be used as it normally is (after a move action)

* = Beach Bowl specials
  • Kul. Jag gillar vädertabellen :)

Apropå apo/coaches på planen som linemen:
    1. Det kan vara bra att förtydliga vad en lineman är. Jag gissar att du menar en spelare man kan ha 0-12/16 spelare av, så att man inte får en extra skaven lineman om man spelar underworld.
    2. Vad händer om en apo/coach blir badly hurt? Kan de utföra sin vanliga sysselsättning då?
  • 1. Ja, precis. Det ska förtydligas.
    2. Nej. Åker de ut åker de ut! Ska också förtydligas, att de som värst kan bli badly hurt.
  • Först tänkte jag föreslå att du skulle sätta "Everyone wants to be on the beach" på en annan siffra än 7, men sedan så tycker jag nog den är ok där, men du borde lägga till att man dessutom rullar nytt väder!

Och eftersom du kör på någon "soft plan" så kanske GFI/Dodge även borde ge "mildare" resultat?

-1 eller 2 på AV roll vid dodge/gfi-trill kanske?
  • Hmm. Tematiskt kanske bara nytt väder om det inte är nice eller very sunny?

Bra idéer med "soft plan"! Kanske vanlig resultat för dodge/gfi men som värst badly hurt? @razta

• Dodge and GFI fails needs an additionally +1 to break armour.

Det här bör formuleras om som
    "Failed dodge and GFI gets a -1 modifier to the armour roll."
  • Vad är förövrigt logiken med att fouls som mest blir badly hurt? Gällande crowd push gissar jag att det är litet mesigare publik vid stranden.
  • Duckwing said:

Vad är förövrigt logiken med att fouls som mest blir badly hurt? Gällande crowd push gissar jag att det är litet mesigare publik vid stranden.

Ansikte i sanden, man får en fot i skallen men blir nedtryckt i mjuk sand. Funderar på samma för gfi/dodge fail oxå.

• samtidigt är det ju lättare att kvävas mot mjukt underlag än mot hårt.
  • 1-3 BH 4-6 DEAD! ;)
  • razta said:

1-3 BH 4-6 DEAD! ;)

:'(

• Det kanske räcker med att Miss next Game blir Badly Hurt; så det inte blir alldeles för snällt :)
  • Hur/när anmäler man till Open 15. Min brorson tänker ställa upp! Han är under facking 20 år gammal! Snittåldersnosedive!
  • Hur/när anmäler man till Open 15. Min brorson tänker ställa upp! Han är under facking 20 år gammal! Snittåldersnosedive!

Du har pm!

Måndag 20e. Tidigare om du mutar mig.

• Duckwing said:

Det kanske räcker med att Miss next Game blir Badly Hurt; så det inte blir alldeles för snällt :)

kör på det

Din brorson hinner ju köra några Open 14-matcher, om han är på så humör.
  • Vi kommer även köra med dessa 2 (3) star players.
    Dvärgen o gobbon kommer tillsammans, 1 för varje lag - bara om båda coacher vill.

Ett förtydligande kring dvärgen och gobbon: De kan alltså endast dyka upp då ena laget är Dwarf, Halfling, Human eller Norse, och det andra är Chaos Pact, Goblin, Orc eller Underworld.

http://marmeladov.com/BB/xtraStar1.pdf

http://marmeladov.com/BB/xtraStar2.pdf