grumplekins said:Hur/när anmäler man till Open 15. Min brorson tänker ställa upp! Han är under facking 20 år gammal! Snittåldersnosedive!
grumplekins said:Hur/när anmäler man till Open 15. Min brorson tänker ställa upp! Han är under facking 20 år gammal! Snittåldersnosedive!
Juiblex said:*5 (S)low Kick. A player tries to run under the ball, but stumbles in the sand. Place a player as with high kick, but with an extra d8 scatter move on the player.
Vad menas med Stumble?
Ligger Faceup after scatter och får ställa sig upp och röra sig som vanligt (-3 moves)
Steave said:Hmm, intressant, men gillar inte riktigt att 31/36 väder resultat resulterar i passnings restriktioner och att det vanligaste kickoff resultatet har samma chans att få till det ändå även om man undviker det från start. Det innebär att agility lag, speciellt de som ofta brukar köra throwers och passa extra mycket, får en rätt rejäl penalty. Snällare dodge smällar är kanske nån kompensation, men å andra sidan så dodgar agility lag mer för att de sällan misslyckas, så skillnaden i misslyckade dodges mellan agi och bash är inte nödvändigtvis så stor. MNG som värst för surf/foul hjälper en inte vinna matchen.
DavidD said:Byta alla ska med (väder) till 12?
DavidD said:It aint done until the open börjar; har du några funderingar på hur man kan göra det bättre? Byta väder oavsett?
razta said:
Steave said:Hmm, intressant, men gillar inte riktigt att 31/36 väder resultat resulterar i passnings restriktioner och att det vanligaste kickoff resultatet har samma chans att få till det ändå även om man undviker det från start. Det innebär att agility lag, speciellt de som ofta brukar köra throwers och passa extra mycket, får en rätt rejäl penalty. Snällare dodge smällar är kanske nån kompensation, men å andra sidan så dodgar agility lag mer för att de sällan misslyckas, så skillnaden i misslyckade dodges mellan agi och bash är inte nödvändigtvis så stor. MNG som värst för surf/foul hjälper en inte vinna matchen.
Tänkte ungefär samma om passreglerna. Men sedan så funderade jag vidare å tänkte: Jag behöver inte spela beachvarianten så det kvittar. Båtvarianten är ju tex bättre för alver när man tänker på att bli surfad i vattnet.
razta said:Winterbowl, det e så kallt så mkt rustning ger - i move eftersom den fryser fast!
All AV över 7 ger -1 MA (av9 ger -2 och 10 -3)
Du kan inte tidigare? Det är ju ändå röd dag?grumplekins said:Jag vill spela på torsdag, men på kvällen, 18? Möter helst ett hyfsat färskt lag men tar det som finns.
Finnes helt nykläckt Necro.
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com