Regler på Svenska?
  • Donnydingels son var med och tittade på Summer Crush och blev så fascinerand att han dagen efter gick och köpte sig ett Orch-lag. Men han kan inte reglerna och är lite för ung än för att läsa engelska flytande. Han undrar om det inte finns på svenska någonstans? Vad säger Swebba?
  • Tror inte det finns kompletta regler på svenska iallafall
  • Jag praktiskt taget hade regelböcker som läroböcker för engelska. Bara bra att börja tidigt :)
  • och tvinga pappa att hjälpa honom läsa/översätta.
  • Hehehe känner igen det där. Tror det var i en av GW orc codex där de använde ordet awesome. Fann det helt omöjligt att utala i början, men en polare skrev alltid awzm när han chattade så frågade honom om det någon dag i skolan. Visade hur det stavades i boken och fick svaret "nej nej, det där måste vara nåt orkslang för awzm". Hade ordet på en engelska quiz/läxförhör, för att skoja till det skrev jag det på orkslang... Bra förvånad när orkslang gav full poäng på provet.
  • Som orkslang brukar göra!
  • Lajvade som ork några gånger. Lärde mig lite ork-ord (svartiska?). Det var tider det.
  • DavidD said:

Lajvade som ork några gånger. Lärde mig lite ork-ord (svartiska?). Det var tider det.

Har jag med!

la ti ash plashnack butarog snaga! (Man minns bara svordomarna) :)
  • Jag missade den här tråden när jag skapade ny diskussion! Se mitt utkast med sammanfattade regler på svenska (pdf) på http://www.swebba.se/index.php?p=/discussion/1548/oenskar-feedback-spela-med-barn-pa-svenska