gB4Bg, 16-17 november
  • När: 16-17 november.
    Var: Ranängsgatan 3
    Kostnad: 100kr + 50kr för icke NAF-medlemmar
    Tidsschema:
    Lördagen
    9:00-9:15 registrering
    9:15-11:35 match 1
    12:35-14:55 match 2
    15:00-17:20 match 3
    18:20-20:40 match 4

Söndagen
    9:15-11:35 match 5
    12:35-14:55 match 6
    15:00 prisutdelning

Matchtiden är 2h och 20min.

Regler:
    Skapa lag
    Alla lag har 1.170.000 guld att köpa spelare, rerolls, apothecary, fan factor, cheer leaders, assistant coaches och inducements för. Alla officiella lag i CRP är tillåtna plus Slann/Kislev, Chaos Pact, Underworld, Bretonnia och Khorne.
    Turneringen är en resurrectionturnering, dvs alla skador nollställs inför början av alla matcher och laget är likadant turneringen igenom.

Inducements
    Halflings får köpa Chef för 100.000. Goblins får köpa upp till 3 bribes för 50.000 styck.
    Tier 1 får köpa en star player genom att betala 1 skillpoäng. Tier 2 kan köpa en star player men om de vill köpa två star players kostar det 1 skillpoäng. Tier 3 kan köpa två star players, väljer de att inte köpa någon får de 2 skillpoäng extra och köper de in en star player får de 1 skillpoäng extra.
    Lagen behöver ha minst 11 vanliga spelare utan star players för att få köpa in star players. Inga andra inducements än de som är nämnda här är tillåtna.

Tiers
    TIER 1 – Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Lizardmen, Norse, Orc, Skaven, Undead, Wood Elf, Bretonnia
    TIER 2 – Chaos, Chaos Pact, (Pro) Elf, High Elf, Human, Khemri, Necromantic, Nurgle, Slann, Underworld, Vampire, Khorne
    TIER 3 – Goblin, Halfling, Ogre

Skills
    Eftersom turneringen hålls i Gbg där ordvitsar är det som folk lever på så delas det naturligtvis ut bonus till ordvitslag. För vissa kanske ordvitsar är störande, en kan kalla det för disturbing presence, så med ordvitslag menas Nurgle. Alla Nurglelag får därför 2 extra disturbing presence att sätta ut och +1 FAME i varje match. De extra disturbing presence går att kombinera med skills som laget får pga Tier 2.

Tier 1 = 4 skillpoäng
    Tier 2 = 6 skillpoäng
    Tier 3 = 8 skillpoäng

En vanlig skill kostar 1 skillpoäng, en dubbel kostar 2 skillpoäng. Tier 1 och tier 2 kan betala 1 skillpoäng för att öka star players tillåtna i laget från 0->1 (för tier 1) och från 1->2 (för tier 2). Tier 3 får 2 skillpoäng extra om de inte har någon star player och 1 skillpoäng extra ifall de bara har en star player.
    Alla skillpoäng måste inte användas.
    Varje spelare kan bara få en enda skill (undantaget Nurgles extra disturbing presence).

Poäng och tiebreakers
    Vinst ger 5 poäng, oavgjort 3 poäng och förlust 1 poäng.
    Tiebreakers är (i följande ordning): strength of schedule, td net+ plus cas net+, gjorda td, gjorda cas, dice off.

Illegal procedure
    Kommer inte användas under turneringen. Vänligen var vänliga.

12 eller fler spelare på planen
    Om ett lag råkar ställa upp med fler spelare än 11 så slumpas spelare bort från det laget tills det är 11 spelare på planen.
    Om en spelare i det laget som har för många spelare på plan håller i bollen kan inte den spelaren slumpas bort.

Vädertabell
    2-3 - Nu mås det! Någon har rensat fisk bredvid planen och lukten har gjort att det är måsfest i området. Alla passningar och försök till att fånga bollen har -1 pga alla måsar i luften och ljuden de ger ifrån sig. -1 gäller ej på att plocka upp bollen från marken.

4-10 - Äkta Göteborgsväder. Blåsten gör att bollen scattrar en ruta till innan den landar. Är det redan äkta Göteborgsväder och det blir det igen innebär det att bollen scattrar två rutor innan den landar. Vid misslyckad pass scattrar bollen en extra ruta innan den landar, detta gäller ej fumlad pass eller misslyckad catch. Throw team mate påverkas inte.

11-12 - Sälskap! Ett antal sälar har lyckats ta sig in på planen och förföljer bollen för att leka. Varje gång bollen landar på en tom ruta, efter att ha scattrat ifrån en ruta med en spelare i, slå en extra scatter pga att en säl försöker fånga bollen. Sälarna gör det också svårare att plocka upp bollen, -1 på pick up.

Priser:
    Bästa Nurgle
    Vinnaren av turneringen ~
    Flest TD ~
    Flest CAS ~
    Stunty
    Gôrgo
    Quadra-POW
    Sista placering
    Sämsta Göteborgare

~ Priser märkta med ~ kan inte vinnas av någon som redan vunnit ett pris märkt med ~. Utdelningsordningen av dessa tre priser är i ordningen de står i listan. Enda undantaget är om det är ett Nurglelag. Samma Nurglelag kan vinna alla priser (även stunty om inget stuntylag finns med).

Anmälan: här i tråden eller via mail till kundtjanst (at) parleporten.com
    I anmälan ska ert NAF-namn och NAF-nummer finnas med.

Skicka in rosters
    Senast den 10/11 ska roster ha skickats in till kundtjanst (at) parleporten.com

Betalning
    Endast kontant vid själva turneringen.

Anmälda:
    brocCooLi 12552 (first in first out) +\
    Pidpad 20957 +\
    Skuld 20481 +\
    pellevin 19271
    Drexxl 21319 +\
    inforthepain 19483 \
    melisqus 16238 +\
    spoiledsquid 19252 +\
    grumplekins 26358 +\
    Coma 13697 \
    ozt 14941 +\
    Embla 23706 +\
    PluTT 24063 +\
    tjub 17908 +\
    oberwald_1 22876 +\
    NIWnW 18473 +\
    Pertan 23338 +\
    Raslurbat ----- +\
    Ionas 28196 +\
    nyaga 26721 +\
  • turneringen är nu NAF-registrerad.
  • jag kommer
  • Moi aussi
  • 来るつもりです。
  • Kan ni bjuda på en ungefärlig stadsdel för lokalen?
  • Kan ni bjuda på en ungefärlig stadsdel för lokalen?

Göteborg!
    förhoppningsvis Kortedala/Bergsjön. ska försöka lösa lokal denna vecka, senast nästa vecka.
  • Utan vetskap om lokation av lokal så är mitt deltagande ytterst tveksamt... en felaktig sväng i Göteborg och du behöver köra 3 timmar för att komma rätt....
  • Ser ut som att jag kommer :)
  • Jag är 85-procentig just nu men jobbar på att öka den siffran.
  • Juiblex said:

Utan vetskap om lokation av lokal så är mitt deltagande ytterst tveksamt... en felaktig sväng i Göteborg och du behöver köra 3 timmar för att komma rätt....

nu är du fjantig. kör rätt istället.

coma said:

Ser ut som att jag kommer :)

nice!!!

Jag är 85-procentig just nu men jobbar på att öka den siffran.

gött. jag jobbar på det också genom att fixa lokal då
  • Drexxl said:

来るつもりです。

Kul att du kommer Drexxl! Tydligen förstår brocCooLi japanska...
  • Ser ut som kinesiska, men vad vet jag.
  • Pidpad said:

Ser ut som kinesiska, men vad vet jag.

Skriven japanska består delvis av kinesiska tecken.
  • Du ser, man lär sig saker ibland.
  • Tycker det svåra är att komma ihåg det man lärt sig någon längre stund...
  • eftersom @Drexxl varit i just Japan två år i rad och lärt sig språket utgår jag ifrån att det är japanska. sen vad det står har jag ingen aning om men nu är skitungen anmäld oavsett :D
  • Mago said:

Tycker det svåra är att komma ihåg det man lärt sig någon längre stund...

Det har iofs fördelen att man kan lära sig igen.
  • Mago said:

Tycker det svåra är att komma ihåg det man lärt sig någon längre stund...

Men! Alla vet att @Mago är Görgo!
  • Men! Alla vet att @Mago är Görgo!

True story! ;)
  • Jag anmäler mig!

Får se om jag lyckas försvara de två senaste årens segrar...
  • Challenge ......................................... accepted
  • Melisqus said:

Jag anmäler mig!

tycker personligen att @Skuld borde skärpa till sig
  • Man kan bara vinna två år på raken @Melisqus sen får man lämna över till någon annan.
  • Jag spelar gärna om någon har ett icke alv lag jag kan låna (gärna necro elr lizard)^_^
  • darkraven said:

Jag spelar gärna om någon har ett icke alv lag jag kan låna (gärna necro elr lizard)^_^

@darkraven Du kan få låna av mig, jag har både necro och lizardman.
  • darkraven said:

Jag spelar gärna om någon har ett icke alv lag jag kan låna (gärna necro elr lizard)^_^

vad har du för naf-namn?
  • hittade till slut :D
  • Har för avsikt att komma, ska prata med Embla och tvinga med henne också
  • Melisqus said:

Jag anmäler mig!

Till slut kommer det någon yngre och fagrare som tar din plats...

• Drexxl said:

Melisqus said:

Jag anmäler mig!

Till slut kommer det någon yngre och fagrare som tar din plats...

俺に勝てるのは俺だけだ :)
  • Blir det smidigt att åka typ från Liseberg/mässan till och från trolig spellokaler? Eller bör jag ordna boende närmare?
  • Blir det smidigt att åka typ från Liseberg/mässan till och från trolig spellokaler? Eller bör jag ordna boende närmare?

det känns som lite bökigt att åka därifrån.
    beroende på hur du vill bo så har jag två sängplatser om en inte är allergisk mot pälsdjur. och sen kanske det går att trycka in en eller två till på golv, beroende på hur stor madrass en har med sig.
  • Tack men visst är jag allergiker - det är lugnt, jag hittar närmaste hotell - kanske tar med familjen ner och då bor vi hos folk vid Korsvägen.
  • ah, men alltid trevligt med familjen ner.
  • darkraven said:

負けてくれ。ばかだ。
  • Drexxl said:

darkraven said:

負けてくれ。ばかだ。

アッパーマナー
  • Jag kryper upp till hundra! Anmälan på gång!
  • Jag tänker dyka upp jag med! Får jag låna en sovplats hemma hos brocCooli eller någon annan som vågar husera mig?
  • Ozt said:

Jag tänker dyka upp jag med! Får jag låna en sovplats hemma hos brocCooli eller någon annan som vågar husera mig?

det borde gå att ordna. kul med Ozt!
  • Embla kommer med
  • Tyvärr är det ju en helg när jag har Kidsen.
    Så det ser mörkt ut, jag hade gärna försvarat min sistaplats. Jag satsar nämligen på att bli sämst rankad i Sverige
  • kul @spoiledsquid!
    då är vi 13 st just nu.

@emilskaya Sveriges motsvarighet till fezten?
  • Tänkte anmäla mig om det går bra.

Tänkte spela Nurgle "Varberg Vesicles" HAHA! VAR-berg... HAHAHA!

Tror inte jag har något NAF-nummer.
  • PluTT said:

Tänkte anmäla mig om det går bra.

PluTT har NAF-nummer: 24063

• Det har dykt upp en krock som kan innebära att jag missar turneringen. Men jag kommer förhoppningsvis inte veta förrän helgen före.
  • då antar jag att det är en sak som är värd att skippa bb för och i så fall låter det ju bra så grattis @Pellevin!
  • Melisqus said:

PluTT said:

Snitches get stitches. ;)
  • PluTT said:

Melisqus said:

PluTT said:

Snitches get stitches. ;)

Hahaha, älskar även "Golare har inga polare"