Tips på figurer för konvertering till brets
  • Så, tänkte ta på mig att bygga ett bret lag.

För knights tänkte jag köra dessa modeller som grund, (med bret knight huvuden och pilla bort en massa symboler)

image

Pesants blir cawdor med headswaps:

image

Men sedan så kommer vi till blockers/yeomen, vettefan va jag ska köra där. någon idee nån?
  • Kanske nya gw humans, med headswap.
    Och ta aos marauders huvuden och fila bort hornen på hjälmarna? Så att de ser mer ut som läderhuvor.
    Det skulle kanske passa med sigmarines och cawdor
  • suncar said:

Kanske nya gw humans, med headswap.
    Och ta aos marauders huvuden och fila bort hornen på hjälmarna? Så att de ser mer ut som läderhuvor.
    Det skulle kanske passa med sigmarines och cawdor

Funtade på att göra nån form av kitbash med cawdors och humans faktist. typ axelskydd och armar från dem och resten cawdor (å headswap så klart)
  • imp said:

Jo exakt, men jag vill gärna ha lite mer skillnad på pesants och yeomen/blockers (om du tänker på den första bilden där)
  • Sköldar i någon form verkar vara poppis för att markera yeomen, men där har du ju feta på dina knights. Blir dom fula om du skulle swapa sköldarna till fyra av dina peasants? Hm...
  • Ztorm said:

Sköldar i någon form verkar vara poppis för att markera yeomen, men där har du ju feta på dina knights. Blir dom fula om du skulle swapa sköldarna till fyra av dina peasants? Hm...

Ja asså sköldar å vapen ska bort. Samt huvud å alla empire symboler
  • Hungry trolls lag är najs. Det är rea på dom nu