Leap på boll?
  • Hej fråga som kommit upp gällande leap.
    Om man använder leap och landar på boll får man då försöka plocka upp den eller scattrar den?
  • om du har förmågan att plocka upp en boll så får du försöka göra det, men t.ex. en deathroller som leapar och landar på bollen får inte försöka plocka upp den och den scattrar och det blir turn over.
  • eller rättare sagt, du måste försöka plocka upp bollen.
  • Tack då vet jag.
    Deathroller ex kommer nog inte bli relevant men min AG5 gutter med leap kan nog behöva detta
  • Undantaget är om en spelare bli puttad på bollen , då scattrar den automatiskt.

    Leap på bollen = pick Up (och ev. turnover)
  • Leap räknas som move action och under en move action måste du försöka ta upp bollen om du hamnar i samma ruta som den.