Skuld said:Vill ni ingå i SCAM?
Heja Heja!!!
Bra med fler turneringar!
Jag skippar nog. Blir nog för mkt att åka 13 timmar och spela 4 matcher för mig.
Bra att ni kollar på lite andra turneringar hur dom funkar så att man kan sno lite idéer samt har egen twist!
Hoppas vi ses på nån turnering i framtiden!
känns hårt mot stunty-lag att inte godkänna chef för flings och bribes för goblins.
sen brukar det också vara opponent score/strength of schedule som är första tiebreaker, nu gynnas lag som kan göra många TDs. behöver inte vara fel men de gynnas av det :)
med det sagt så kanske jag dyker upp ändå. helt klart värt att fundera på :)
Count me in! :D
Sedan kan det ju hända saker fram till augusti som gör att jag måste dra mig ur, men rostet skickas in under helgen :)
Skuld said:Scam är scandinavian masters alla tävlingar som vill. Som ingår i scandinavien+Finland får vara med i en gränsbrytande liga där man tjänar poäng per placering i turneringarna sammanlagt. Se mer på Facebook eller bloodbowl.dk för regler
Pellevin said:Det är inte alls omöjligt att jag tittar in.
Lard said:Bra framförhållning. Då min fru har goda vänner i Luleå kanske vi kan lägga vår semester nästa sommar så jag kan smita ifrån en dag. Ska ta mig en titt och fundera lite.
Pellevin said:Tänkte också tajma det med årets lulebesök. Det är möjligt att jag kan köra från Luleå då om det är intressant @Lard.
coma said:Roligt med fler turneringar!
Jag gillar dock inte begränsningen på antalet skills av samma typ eftersom det gör vissa lag mycket sämre. Det blir väldigt starkt att dela ut fler skills som kan stackas (ges till en spelare som redan har fått köpa en skill) och är inte i sig fel men det kan skapa fler killers vilket inte brukar bjuda in till bra spel.
Älskar Mino-regeln! Äntligen kan man få spela Dark elves med en minotaur i spetsen (min dröm förverkligad) :)
coma said:Roligt med fler turneringar!
Jag gillar dock inte begränsningen på antalet skills av samma typ eftersom det gör vissa lag mycket sämre.... mer text
Lard said:Utmaningen: få med max antal kossor. Tre borde väl vara möjligt att få med eller?
coma said:@Frantic mitt försök till poäng var att en skillcap på max 2 av samma skill löser inga problem alls. Det skapar fler problemlag än vad det "tar bort". Jag är helt emot skillcap men OM man skall ha en tycker jag man skall ha max 4 av samma skill som regel och inte max 2 som nu. Alla lag blir alltså inte hyfsade utan fler lag blir sämre än utan regeln och det öppnar för att några lag dominerar mer än innan.
Så ser jag på det iaf och jag gillar att prata om regler till mitt favoritspel :)
Lard said:3 Cows FTW roster
Grashnak 310K (6/6/2/8 Loner, Frenzy, Horns, Mighty Blow, Thick Skull)
Mino 150K
Mino "Kossan" Free
10 Beastmen 600K
1 reroll 60K
Team cost: 1120K
Jugger Mino 20K
2 Block Beastmen 40K
1 Guard Beastman 20K
1 Sure hands Beastman 20K
1 Leader Beastman 30K
Skills cost: 130K
Totalt 1250K
Juiblex said:Hmm tolkar jag reglerna rätt att en Master Chef inte är tillåten?
Vem skall då laga all mat för spelarna??
Lard said:Kom på att jag för några år sedan gjorde det här Chaos Pact laget som passar ganska bra till Barn Bowl
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com