SweBBA-ligan - S01R04 - Lottning runda 4 uppe, deadline 5/1 2020
  • Några timmar kvar att få in roster nu

@Pedda
    @Straume
    @Thursablot
  • Dvärgar
    2 blitzers
    2 throwers
    1 troll slayer
    Resten Line.
    1 reserv
    3 RR
    1 Apo

Taget från huvudet får kontrollera sedan.
    Hade man 5 skills?
    3 guard på lines
    Block på en throwers
    MB på troll slayer
  • Dvärgar har inga throwers (varken en eller flera)
  • Han menar Runners.
  • Då är anmälan stängd. Dragningen för runda ett kommer om någon timme. Väldigt kul att det blev så många deltagare som 20 stycken. Långt över min förväntan. Kolla nu igenom era roster så inget blivit fel.

Fumbbl grupp: för att återskapa era rosters i och sedan kunna spela i: https://fumbbl.com/p/group&group=12138&op=view

Rosters - Säsong 1

Lard - Amazon
    image

Pidpad - Proelf
    image

Ozt - Norse
    image

Skuld - Wood elf
    image

Anganatyr - Wood elf
    image

Bloodfeast - Khemri
    image

Coma - Pro elf
    image

Juiblex - Halfling
    image

Havaij - Dwarf
    image

Skullflame - Amazon
    image

Kaju - Ork
    image

Melisqus - Dwarf
    image

Duckwing - Chaos Renegades
    image

Lupec - Human
    image

PrivateNiCeGuY - Dark elf
    image

Ztorm - Nekromantik Undead
    image

Dragons - Pro elf
    image

Drexxl - Pro elf
    image

Grumplekins - Lizardmen
    image

Thursablot - Dwarf
    image

• Saknar master chef, men annars inget fel på min
  • Juiblex said:

Saknar master chef, men annars inget fel på min

Står i rutan nere till vänster på rostret, där sådant brukar stå...
  • Vi spelar med samma scoring som i EuroBowl 2020. Här är hur det och hur våra tiebreakers är inställda inför säsong 1 i Score.

image
  • Runda 1
    Här är dragningen inför omgång 1. Ni har nu två veckor på er att spela men jag uppmanar er alla att boka era matcher asap.

image
  • Kommer det göras en FUMBBL liga att stoppa laget i?
  • kaju said:

Tack, är inte skarpaste skeden i ladan
  • @Drexxl du är fan inte den skarpaste ladan på parkeringen heller men jag gillar din build till 98% :)
  • Ok, jag har hittat skill options men även efter att allt är ifyllt verkar det inte direkt ge spelarna några skills.
    Verkar dessutom som jag har en treasury på ca mycket.

Ja, jag är absolut en newbie på fumbbl.
  • @Pidpad du måste fylla i alla raderna även om alla inte skall ha en skill. Du kommer inte se skillsen du satt på rostern utan bara på den sidan. Glöm inte att spara :)
  • Vad är det för bakvänd konstruktion. Jaja, då har jag gjort rätt iaf.
  • Pidpad said:

Vad är det för bakvänd konstruktion. Jaja, då har jag gjort rätt iaf.

Skillsen syns inte på spelarna förrän första matchen laddas in i en liga. Jag tror att det beror på att systemet inte var designat för detta från första början öht utan att detta med res-spel är ett utanpå verk som Krister har tvingat in i det som redan fanns. Hur janky som helst men det fungerar i alla fall.

• @Kaju Du vinner på bästa lagnamn alla andra kan lämna WO! :D
  • coma said:

@Kaju Du vinner på bästa lagnamn alla andra kan lämna WO! :D

Mercy :D
  • @kaju menar du: merci? :D
  • coma said:

@kaju menar du: merci? :D

Je m’appelle :D

Men ja!
  • Hur får jag in star player i rostern?
  • Hur får jag in star player i rostern?

När matchen startar lägger du till den som inducement. Kom ihåg att föra över 250000 som petty cash vid varje matchstart

• Rostern ser bra ut. Får spika ihop ett lag senare ikväll :)
  • Hmm jag tror jag har fixat det :/
  • Jag har fått 1 reroll och 1 apo istället för 2 rerolls.
  • När jag lägger till skills, räcker det att jag lägger in xtra-skillsen, lr måste jag lägga in standard-skillsen?
  • När jag lägger till skills, räcker det att jag lägger in xtra-skillsen, lr måste jag lägga in standard-skillsen?

Bara extra skillsen
  • Melisqus said:

@Melisqus - @Thursablot
    Td: 2-1
    Cas: 1-2

Föredömligt snabbt spelat. Länk till replay?
  • Irrelevant. 3 turn misclick 6+dodgar istället för blockar motsvarande typ 12 ettor på rad och alla reroll brända. Slarvade mig genom andra för att få sluta spela typ. Brakförlust
  • Anganatyr said:

Jag har fått 1 reroll och 1 apo istället för 2 rerolls.

Mitt slarv. Fixat det nu

• Jag och Ztorm möts på table top 14/11 @Alphaspel
  • @bloodfeast jag har skickad meddelande till dig om matchtid.
  • coma said:

@Drexxl du är fan inte den skarpaste ladan på parkeringen heller men jag gillar din build till 98% :)

Snällt av dig, men jag gillar bara dina skillval till 87,5%...
  • Grumplekins - Lard 1-1 (CAS 2-0) - se matchen här: https://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=4100128

Ett bra exempel på hur man missar en vinst när man vill leapa med Roxy, eller hur svårt det blir att spela Lizards när man slår en massa dubbel skallar. oavgjort var rättvist i slutändan.
  • Lard said:

Grumplekins - Lard 1-1 (CAS 2-0) - se matchen här: https://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=4100128

Ett bra exempel på hur man missar en vinst när man vill leapa med Roxy, eller hur svårt det blir att spela Lizards när man slår en massa dubbel skallar. oavgjort var rättvist i slutändan.

Jag tror du är lite för bussig där. Tycker jag spelade rätt dåligt och hade tur. Några turns pajade av missclicks och några av missthinks. Men kul match iaf!
  • @Skullflame - @Lupec 0-2, CAS 1-2

Min första match på fumbbl, gillart.
  • @Drexxl - @Anganatyr

TD: 1-0
    CAS: 3-1

I min första alvmatch någonsin lyckades jag med all bullshit som jag sett andra göra! Tyvärr så gjorde inte min motståndare det...
  • okej, moi=noob! Hur gör man nu när matchen är spelad?
  • kaju-bloodfeast
    TD: 0-2
    Cas: 3-4
  • Duckwing - Havaji
    TD 1- 0
    CAS 1- 1
  • Här är de resultat som jag registrerat efter halva omgång 1.

image

okej, moi=noob! Hur gör man nu när matchen är spelad?

Någon av coacherna rapporterar resultatet till mig, likt Kaju gjorde ovan. När jag fyllt i ovan tabell till fullo, trycker jag på new round och du får en ny matchup att spela. Eftersom vi spelar swish kommer du få spela mot något som har ett liknande resultat som du har, dvs vinnare möter vinnare, förlorare möter förlorare osv.

Dragningen sker senast nästa måndag så nästa söndag är deadline för @ozt, @privateniceguy, @juiblex, @skuld, @coma, @ztorm, @dragons och @pidpad.
  • Lard said:

15 rosters inne, två dagar kvar att anmäla sig.

@Dragons
    @Grumplekins
    @Pedda
    @Ztorm
    @Drexxl
    @Straume

Attans, missade detta. Bytte precis jobb, så det får förklara min tankspriddhet.
    Kul initiativ @Lard. Jag är gärna med om det går fler tåg.
  • Ser sådär ut med att få matchen spelad. Får dåligt med svar kombinerat med att jag jobbar natt onsdag och torsdag plus turnering i Göteborg i helgen.
  • Pidpad said:

Ser sådär ut med att få matchen spelad. Får dåligt med svar kombinerat med att jag jobbar natt onsdag och torsdag plus turnering i Göteborg i helgen.

Ni löser det säkert. Ni har ju måndag, tisdag kväll att spela på :D

• Vår match är flyttad till Fumbbl nu på onsdag så vi ligger i fas iaf.
  • Meh, om jag ska få möta någon med liknande resultat som mig betyder ju att jag får möta någon bättre än Kaju, och jag kan ju inte vinna på tur hur många matcher som helst. Det blir ju orättvist ;)

Men om vi ska prata seriöst så är jag nu med i svängarna om rapportering och oavsett motstånd så blir säkert bra :)