SilverBlod i västerås den 7 Mars. V.2 NAF-reggad och regler
  • Mina damer och herrar! Får jag lov att presentera SilverBlod i västerås.

Nu har vi fixat med regler och reggat turneringen med NAF. Vi kommer snart lägga upp bilder på de fina troféerna man kan vinna. Hojta om det är några oklarheter så återkommer vi så snabbt vi kan.

Registreringen är på: https://ebas.sverok.se/registrations/add/436

When: 7 mars

Location: Rudbecks Gymnasium, Skolgatan 5, 722 15 Västerås. This tournament is part of
    GoW IX. For some more info about the event check out the facebook page: https://www.facebook.com/events/477737482885137/

Schedule
    3 rounds.

08.30-9.30 Registration and Welcoming
    9.30-12.00 Round 1
    13.00-15.30 Round 2
    16.30-19.00 Round 3
    19.00-19.30 Prize Ceremony and Goodbyes.

Entrance Fee
    200 kr
    All entrance fees will be used to finance the tournament, SASF and prizes.

Registration
    Go to: https://ebas.sverok.se/registrations/add/436

Deadline for team builds
    Submit team build for approval to sasforening@gmail.com by 1 Mars 2020.

Rules
    Team builds and rules follow 2020 Eurobowl Rules: http://www.eurobowl.eu/2020/default.asp?p=2
    With the following exceptions….

Time
    4 minutes each for setuping kick-off, then 4 minutes per round using chess-clocks (players have to agree what happens when the 4 minutes are over). Pauses for injury-rolls and referee help. Matches are aborted when the total 150 minutes are over.

Ranking
    We will have two ways to rank players:
    Serious Blood Bowl:
    Swiss format (3/1/0, Tiebreakers: Opponent Score>net TD>net CAS>fewest conceded TDs>coin toss)

or...
    GFIBB (Go-for-it-Blood-Bowl) (optional, state if you want to or not in the registration)
    During the match you will get points for a wide range of different activities. This is to promote a little more “exciting” playstyle.

“Injury points”
    CAS: 2 points. (a standard spp generating CAS)
    Crowdsurf an opponent: 1 point.
    Fouling opponten resulting in a injury: 1 point
    Fouling opponent with total or more then 6 players (including the fouler) resulting in injury: 2 point
    Causing an injury on a player in any other way (chainsaw, stab etc.): 1 point.

“Turnover points”
    Turnover as a result of dubble skulls: 1 point.
    Turnover as a result of triple skulls: 3 points.
    Turnover as a result of a failed GFI that otherwise would have resulted in a TD: 2 points.
    Turnover as a result of rolling doubles on a foul: 1 point.

“Touchdown points”
    TD: 3 points.
    Touchdown as an direct result of team-throw a ball-carrying teammate: 2 points + TD
    Touchdown in one turn after kick off (“one turn touchdown”): 1 point + TD
    Touchdown during your opponent's turn: 3 points + TD
    Touchdown after 2 GFI and one team reroll used to reroll one of the GFI: 1 point + TD

“Pass points”
    CP: 1 points.
    INT: 2 points.
    Completed pass resulting in a touchdown: 1 point + TD
    Completed long pass: 1 point + CP
    Completed pass to an catching-player with agility 2 or less: 2 point + CP

Playing GFIBB is optional and please state if you want to or not in the registration.

Prizes, there will be a exquisite painted trophy for every category:

1-”The most serious of players” (Highest ranked using Serious Blood Bowl ranking)
    2- “Best stunty” (Highest ranked stunty-team using Serious Blood Bowl ranking)

3- “SilverBlod” (Highest total points using GFIBB)
    4- “There’s a ball?” (Highest amount of “Injury points” using GFIBB)
    5- ”I love balls!” (Highest amount of “Touchdowns points” + “Pass points” using GFIBB)
    6- “Nuffle loves me not.” (Highest amount of “turnover points” using GFIBB)

Only one trophy per player, starting from trophy nr 1 and then falling.

Tiebrakers GFIBB: Highests amount of total GFIBB points>highest rank “serious blood bowl”

See you there!
    /SASF
  • Kul att ni kör i Västerås också!

Vet ni vad NAF är?
  • Härligt att se! Tycker att ni har helt rätt.
    Intresserad!
  • Som Enköpingsbo är detta mycket glädjande nyheter. Men se till att NAF-REGGA den.
  • Många av dom som är runt på turneringar vill gärna att turneringen är registrerad hos NAF, så vill ni maximera antalet utsocknes så skulle jag rekommendera det.

Västerås ligger när så jag kan eventuellt vilja anmäla mig.
  • Uppbokad den helgen men satsar på nästa.
  • Jag bör kunna dyka upp
  • Kul att ni är sugna! Vi håller på att registrera turneringen i NAF så att det blir ordning och reda. Just nu är vi i processen att färdigställa reglerna men i nästa vecka kommer vi ha registrerat i NAF och öppnat anmälningarna till turneringen. Det ska bli ett nöje att träffas, tävla och att "Intercepta" era kast!
    MVH
    /SASF
  • CrazyWibe said:

Kul att ni är sugna! Vi håller på att registrera turneringen i NAF så att det blir ordning och reda. Just nu är vi i processen att färdigställa reglerna men i nästa vecka kommer vi ha registrerat i NAF och öppnat anmälningarna till turneringen. Det ska bli ett nöje att träffas, tävla och att "Intercepta" era kast!
    MVH
    /SASF

Superkul!
    Har ett par "bra" tärningar som mina motståndare kan låna när vi möts!

Bara för att jag är så snäll...