Redraft - regelfråga
  • om man inte har nåt bättre för sig - får man redrafta ett lag som inte är aktivt i nån liga? I förebyggande syfte liksom?

Försöker komma på hur det skulle kunna vara fel men det enda är om man inte ska få veta hur slagen för behålla spelare/radera skador går innan man Committar på en liga?
  • Jag har gått i samma tankar. Alltid tråkigt att anmäla ett lag som sen inte överlever redraften och blir bara ett skal av sitt forna jag.. :S
  • Har funderat om man inte ska redrafta direkt efter en avslutad säsong?
    Om man vill det vill säga.
  • Jag vill minnas att det var tillåtet att redrafta mitt i säsongen, men att det kostade typ -1 poäng.
  • Ja men nu rör det ett lag som är mellan säsonger och inte deltar i någon liga

Det enda jag kan hitta är att man måste redrafta vid säsongsstart vid vissa antal spelade matcher och att man får redrafta i början av alla säsonger.

Så min tolkning är att man inte får.

Isf - är det ok att byta squiglag för att få en redraft?

Då menar jag att man committar med det laget och att laget man byter ut från anmälan inte har gjort redraft.
  • Får man gissa att du vill spela med ditt 6-0-0-super-alvlag? :) Eller är det Renegadesen?

Jag tycker att man borde få redrafta sitt lag så länge man inte är i säsong.
  • Jag vill redrafta Necro - de andra är i redraftskede ja.

Men alverna sparar jag till en ordinarie säsong och renegades ska spela en Squig först. Det finns ingen ”risk” i alvernas redraft då ingen spelare lämnar och laget växer med typ en spelare och/eller reroll. Det handlar om att rycka vampyrer från squig och putta in Necro. Om jag inte får redrafta dem ändå.

Jag missade att reflektera över vem som behövde redraft innan jag anmälde till squig. Det märkliga är att mina dark elf som inte spelat sen en kvartsfinal är redraftade - har jag fuskat? (Minns inte omständigheterna)
  • Mellan säsonger skulle jag säga att det är ok att redrafta det om man vill (även om reglerna säger annat). Och detta just för att se om laget blir något bra för kommande säsong.
    saxar det som står i reglerna

" Re-draft
    A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.

A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.

A team can elect to re-draft at the beginning of any season."

• Morn82 said:

Mellan säsonger skulle jag säga att det är ok att redrafta det om man vill (även om reglerna säger annat). Och detta just för att se om laget blir något bra för kommande säsong.
    saxar det som står i reglerna

" Re-draft
    A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.

A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.

A team can elect to re-draft at the beginning of any season."

Ja alltså det känns OK för mig med men tycker kanske vi bör införa en regeländring där - ”a team that is not currently playing in an active league mat be redrafted when the coach desires” typ.

Men vad tycker ni om att jag löser det nu genom att dra tillbaka mina vampyrer från squig och anmäla Necro?
  • Jag har alltid trott (kör ingen källhänvisning nu för jag orkar inte söka) att man får redrafta närsomhelst med lag som inte är med i någon pågående liga. Det har jag i alla fall alltid fått hjälp med av tidigare commishs och fortsatt med när jag själv fått behörighet.

För övrigt, borde det inte vara commissar istället för commish?
  • Ionas said:

Jag har alltid trott (kör ingen källhänvisning nu för jag orkar inte söka) att man får redrafta närsomhelst med lag som inte är med i någon pågående liga. Det har jag i alla fall alltid fått hjälp med av tidigare commishs och fortsatt med när jag själv fått behörighet.

För övrigt, borde det inte vara commissar istället för commish?

Vi kan diskutera terminologin borta i skogen, bara du och jag.

Jag trodde samma sak som du men som det står i reglerna är det bara vid ligastart det öht kan komma på fråga.

• "A team can elect to re-draft at the beginning of any season."

Vi kan nog komma runt den. Står inget om att laget som ska redraftas måste vara anmält till en liga. Så du kan redrafta alla lag du vill i samband med en säsongsstart. Och eftersom Reserves Rumble och Squig Ball räknas som någon form av mindre säsong så är Bob din icke-heteronormativa faster. "Beginning of season" är också vagt. Skulle aldrig hålla i domstol. Du kanske redan nu redraftar inför säsong 2045 (som vi i ditt huvud är i början av), vad vet vi.

Förövrigt så gäller Leif Silberskys ledmotiv "brist på insikt att man är sjuk kan vara ett sjukdomstecken i sig" i alla sammanhang.
  • Så länge man är done and done med ett lag för en säsong är det ok (säger jag iaf) att redrafta. Det är en fördel för

coachen - man ser hur laget blir till framtida matcher
    comish - mindre jobb att peta i vid nya ligor
    andra coacher - du vet vad du kommer att möta

Det har ju uppstått att lag blir lottade innan redraft och då blir det huller om buller med tv i grupperna.
  • Ska jag redrafta Necro och spela med vamparna i Squig? har jag förstått läget rätt?
  • Jag är ju ansvarig för open, squigg, reserves, och redraft där, så om inte head comish säger emot så säger jag kör bara kör!
  • Sen är det ju olika regler för redraft på liga/open och reserves/squigg
  • Jag tror jag behöver förströelsen med en redraft mer än er respekt, så nu blir det av då. Writers Wot Snuffed it redraftar. Tack för input!
  • Woo det blev bra båda golem kvar.