Liga under sommaren - coachunderlagsundersökning (det är ett helt vanligt ord i min värld)
  • Hej!

Vill få lite koll på hur många som är sugna på en strukturerad liga under sommaren inför spelarmötet på söndag.
    Tänker att en del kanske vill och kan då men inte kan komma på söndag.

Med strukturerad liga menar jag ordinarie säsong (om tillräckligt många är intresserade) eller en mindre variant som inte räknas ett konventionellt mästerskap (se förslag om summer slam i spelarmötestråden).

Jag spelar gärna en massa open men gillar att ha matcher jag inte kan smita ifrån och en tabell att svära över också.
    Seriespel i sommar
    1. Vill du spela någon form av strukturerad liga i sommar?12 votes
        Ja
        100.00%
      1. Nej
          0.00%
  • Inser att det kanske är bra om folk skriver namn i tråden också så vi kan skatta antalet faktiska intresserade på söndag...

Jag är intresserad.
  • Intresserad.
  • Interrested!
  • Intresserad
  • Intresserad
  • Double påst.

• intresserad
  • Jag är alltid på
  • Intresserad
  • Vi har 10, så då klarar vi minst en sommarslam tycker jag!
  • Om gnälliga gamla gubbar som alltid har Nuffle emot sig får vara med så kan jag väl offra mig.
  • @Cynial är för ung för att orka skriva här men han är också på!
  • Ja, vi måste respektera att denna tråd är mycket tyngre än genomsnittet :)
  • Tack @grumplekins, det är för många gnälliga gamla gubbar här så jag vågar inte skriva.
  • cynial said:

Tack @grumplekins, det är för många gnälliga gamla gubbar här så jag vågar inte skriva.

Alla Ska Med!

Och det är egentligen gubbarna som ska våga spela mot dig lissom.-..
  • Intressant för min del.
  • cynial said:

Tack @grumplekins, det är för många gnälliga gamla gubbar här så jag vågar inte skriva.

Bra sagt. Känner precis likadant, men har inte vågat säga något. Jag kan visa på en docka var det är obehagligt.
  • Får det till tolv med @Ozt, som lägger sin egen krydda i vår kollektiva feghet genom att inte våga klicka i pollen.

Det verkar som vi borde kunna göra nåt fint ihop i sommar.
  • Eller är det elva, har alla klickat?
  • lite för ofta när jag ser rubriken läser jag 'ligga under sommaren'
  • brocCooLi said:

lite för ofta när jag ser rubriken läser jag 'ligga under sommaren'

det korta svaret får bli att man endast kan förhålla sig rumsligt till det som har ett läge i rummet. det långa svaret får bli "skäms pojk!".
  • Varför är det korta svaret 7 gånger längre än det långa. Hmm...

@BrocCooli Tänk på att vi Stockbowl har unga oförstörda ungdomar (som cynial) som inte förstår vad du menar. De finns risk att de försöker googla uttrycket och då vet man aldrig vart i nätets avkrokar de kan hamna.
  • Ionas said:

@BrocCooli Tänk på att vi Stockbowl har unga oförstörda ungdomar (som cynial) som inte förstår vad du menar. De finns risk att de försöker googla uttrycket och då vet man aldrig vart i nätets avkrokar de kan hamna.

Min oskyldiga barndom är förstörd!
  • Räknas det som en ordinarie säsong? Om inte, vilka regler gäller för redraft?
  • Räknas det som en ordinarie säsong?

Vi bestämde på spelarmötet att det blir så vid 15+ deltagare. Två till anmälde intresse på mötet. Så kanske! Anmälan senast den 17/5.

Det kommer ett Mail snart men det går reden nu att anmäla lag till ”sommar2020” på sidan.
  • Nu är det inte jag som håller i kalaset men utgår från att ordinarie redraft-regler gäller.
  • DavidD said:

Nu är det inte jag som håller i kalaset men utgår från att ordinarie redraft-regler gäller.

Instämmer. SÅ har erat lag spelat fler än 4 matcher sedan förra redraften så måste ni redrafta

• Ja fyra matcher eller mer=redraft oavsett om det blir ordinarie liga (då det är en satt regel) eller sommarslam (då jag har mandat och vill det).
  • Ja fyra matcher eller mer=redraft oavsett om det blir ordinarie liga (då det är en satt regel) eller sommarslam (då jag har mandat och vill det).

nästan det är fler än fyra matcher som kräver redraft för liga.
    har du bara spelat 4 så behöver du inte om du inte vill redrafta

• Morn82 said:

Ja fyra matcher eller mer=redraft oavsett om det blir ordinarie liga (då det är en satt regel) eller sommarslam (då jag har mandat och vill det).

nästan det är fler än fyra matcher som kräver redraft för liga.
    har du bara spelat 4 så behöver du inte om du inte vill redrafta

Ja, skrev fel, menade rätt :)

>4=redraft

Tack för korrigeringen!
  • Jag tar sommarsäsongen på alvar. Och alv-var är ju det som läcker ut ur foulade alver.
    Och då är det alltså Wood Elves som ska in på lodrätt 5.
  • Hej ansvarig commish,

Jag önskar redrafta mitt halflinglag. :)
  • Pertan said:

Hej ansvarig commish,

Jag önskar redrafta mitt halflinglag. :)

Done
  • @Nyaga, @Jimmieblla, @DavidD, @NiWnW - flåsar er i nacken lite bara för att ni anmält intresse och det ser så bra ut med fler än 10 namn på sidan...
  • Vet inte vad jag ska spela! Kommer att anmäla mig.
  • Jag velar också. Har anmält Pactlaget men funderar på annat också. :/
  • @Pellevin, visst behöver du få en redraft aktiverad?
  • Jag är med 100! Dock blir det ett lag för ett sommarland, ett annat för liga......
  • med att så få som anmält sig så blir det nog en SummerCrush
  • Jag velar också. Har anmält Pactlaget men funderar på annat också. :/

Fegade du ur? Trodde du skulle lira med dina HE :D
  • Pertan said:

Jag velar också. Har anmält Pactlaget men funderar på annat också. :/

Fegade du ur? Trodde du skulle lira med dina HE :D

Sparar dem tills jag vet att det blir riktig liga i höst. Eller vår.

@DavidD - om du anmäler ett lag nu så ser vi att du har ett och är en fler än det ser ut som nu - om du samtidigt skriver här vilket du vill byta till om det blir "riktig" liga så tycker jag det är helt kosher.

Jag kommer bestämma mig senaste fredag och skriver här om jag byter lag - mitt beslut gäller dock oavsett ligaform.

Det handlar om vad jag hinner måla, hur sugen jag är på pakt, och vad jag tror jag har roligast med. Kandidater utöver Pact är Slann, Vampyrer och Dvärgar. Känns tufft att vinna matcher med grönt Slann. Får måla dem gula eller nåt.

• Låter fint. Anmäler mitt alvpack och byter till Chaos Dwarf om det blir liga.
  • @Pellevin, visst behöver du få en redraft aktiverad?

Ja
  • Anmält undead laget nu men skulle behöva göra en redraft med dem
  • Anmält undead laget nu men skulle behöva göra en redraft med dem

Fixat!
  • Just nu ser vi ut att bli tolv - då vi har 7 omgångar på oss är det här mitt förslag om vi inte får in fler:

Två grupper om 6 - alla möter alla
    Slutspel - alla går vidare till en playoff: 1-2 i båda grupper till finalslutspel, 3-4 till mitten och 5-6 till träsleven. Om man hamnat 3-6 får man byta lag om man vill.

Sista omgången spelas med strandregler - lite taskigt mot alverna men... feature not a bug.

Blir vi fler än 12 är mitt förslag att vi kör någon form av slutspelsdag.

Tankar, invändningar? Kom ihåg att 15+ deltagare förvandlar det hela till en ordinarie säsong.
  • Allt låter bra utom strandsuget. IMHO är det ett icke ligamässigt format.
  • OK - det är inget jag är gift med, bara tänkt att skapa sommarvibb.
  • Ja nej men mina grodor som jag fick nu är för fina, jag måste spela Slann. Har ett problem dock - har byggt ett Slannlag som jag tänkte farma i Open. Går de in i skarp liga direkt vill jag ha ett annat bygge. Men jag vill inte redrafta, för jag vill ha kvar spelarnamnen.

Visst skadar det inte ligan om jag skrotar laget, som inte har några matcher spelade, och skapar om samma lag? Jag ser "Delete Team" - så då borde väl alla namn frigöras? Någon som vet? Det kostar väl inte extra heller?

Kommer kanske få proxa med Humans i omgång 1. Kislevkusinerna tar över den matchen isf.