SweBBA-Laget 2016 anmälan och progression.
  • Jox said:

Fler gjorda figurer borde generera större vinstchans. Typ som när en köper lotter i ett lotteri.

Jag antog att det var så, likt hur man slår för MVP efter en match :)

Hur som, så behövs det (väl?) göras fler modeller & jag har lyckats fixa 3 stycken
  • Har blivit ett lager hud och start på detaljerna på min och mankans lines.
  • Stareater said:

Jag vill bumpa den här tråden för jag tyckder det är lite tråkigt att vi inte verkar få ihop ett spelbart lag denna gång. Tycker fler ska anmäla sig.

Jox said:

Fler gjorda figurer borde generera större vinstchans. Typ som när en köper lotter i ett lotteri.

Får vi ihop ett lag?
    Vad gäller, gällande Jox kommentar, det kanske kan bidra till att fler gör flera modeller och att vi i slutändan får ihop ett rejält lag, eller tänker jag snett?
  • z3bb3 said:

Jag tror jag även kan bidra med Blitzer #3 och Blitzer #4, tillsammans med min nuvarande Linefrog #10.
    Kan också uppdatera att jag förmodligen har modeller.

numren på de extra blitzers du målar bör vara #4 och #5 för att inte få dubbelnummer :)

som det ser ut nu blir det ett lag med 4 blitzers, 4 catchers, 4 line och en krox. totalt 13 spelare.
    en starplayer och en cheerleader.
    och bollar :)
  • En liten bit påväg åtminstone.
    Någon kanske passar laget åtminstone.

image

image

image
  • Hej! Jag har haft lite fullt upp senast. Ser att det har hänt lite i den här tråden.
    Superkul att det är så många som vill bidra en eller fler figurer för att få till ett komplett Slannlag.
    Detta år som tidigare så är det att varje person som bidrar till laget får en lott vid lottningen. Det kanske inte framkom tillräckligt tydligt i tråden:
    http://swebba.com/index.php?p=/discussion/589/swebba-laget-2016-omroestning-av-lag-och-malning#Item_33
    Så att man fokuserar sig på sin modell att den blir bra så att vinnaren får ett snyggt lag. Även om att antalet deltagande verkar färre i år så tycker jag det är fantastiskt att dom som bidrar vill få ihop ett komplett lag.
    En person som bidrar = En lott
    Så kan vi diskutera när det är dags för nästa års lag om vi ska kunna få fler lotter.

Så hur går det för folket då?
    Jag har bara byggt ihop en greenstuffmodel. Får ta tummen ur röven efter Europen och fixa till min figur.

Min tanke var att vi skulle lotta ut laget på en större svensk turnering runt februari, men den närmaste verkar för tillfället vara DOUBT. Hinner alla klart med sin figur till DOUBT?
  • kaju said:

Hej! Jag har haft lite fullt upp senast. Ser att det har hänt lite i den här tråden.
    Superkul att det är så många som vill bidra en eller fler figurer för att få till ett komplett Slannlag.
    Detta år som tidigare så är det att varje person som bidrar till laget får en lott vid lottningen. Det kanske inte framkom tillräckligt tydligt i tråden:
    http://swebba.com/index.php?p=/discussion/589/swebba-laget-2016-omroestning-av-lag-och-malning#Item_33
    Så att man fokuserar sig på sin modell att den blir bra så att vinnaren får ett snyggt lag. Även om att antalet deltagande verkar färre i år så tycker jag det är fantastiskt att dom som bidrar vill få ihop ett komplett lag.
    En person som bidrar = En lott
    Så kan vi diskutera när det är dags för nästa års lag om vi ska kunna få fler lotter.

Så hur går det för folket då?
    Jag har bara byggt ihop en greenstuffmodel. Får ta tummen ur röven efter Europen och fixa till min figur.

Min tanke var att vi skulle lotta ut laget på en större svensk turnering runt februari, men den närmaste verkar för tillfället vara DOUBT. Hinner alla klart med sin figur till DOUBT?

Jag kommer att hinna klart med min, alternativt mina modeller.

Kommer man att kunna lämna in sitt bidrag under EuroBowl?
  • @z3bb3 Ja det funkar utmärkt! Jag kommer närvara på Europen. Jag tar med extra väska så kan du lämna ditt bidrag då.
  • Nu börjar min blitzer bli klar.
    image
    Det vore kalas om vi kunde få ihop två blitzers till
  • Hur ligger vi till med laget? Försökte kika på första posten och kände att den inte var helt uppdaterad. Vad saknas för att vi ska få ett fullt lag?

Jag är klar med både grod-Helmut och min catcher i varje fall.
  • Jag kan vara klar med min kroxigor till Doubt och plocka med den.
  • suncar said:

Nu börjar min blitzer bli klar.
    + bild +
    Det vore kalas om vi kunde få ihop två blitzers till

Ball! :)
  • Jag blir troligen klar med min och mankans lines på söndag.
  • har haft mitt färdigt typ jättelänge, ska se till att vara klar tills doubt så att det kan åka med upp.
  • Det är inte så många dagar kvar nu innan DOUBT, hur ser det ut? Kommer alla utlovade grodor att ta sig till turneringen? Någon som hört hur t.ex. @Lard ligger till? Vi vill ju få ihop ett spelbart lag så vinnaren av lottningen kan ta och spela laget på plats.
  • Jag inhandlade det jag behövde för att få klart baserna i tisdags. Tänkte sätta mig med det på söndag och göra klart figurerna :)
  • Sabbatsbrott!
  • Pellevin said:

Sabbatsbrott!

Om jag kommer ihåg lagen sabbatsbrott rätt så är det bara mellan 06:00 och 21:00 det är förbjudet att pyssla med hantverk. Före eller efter dessa tider är helt ok, så du får hålla koll på klockan @mufflo.
  • Asså, borde jag inte kolla på figurerna istället? Blir förhoppningsvis bättre resultat då!
  • Jag räknar med att bli klar med min till Doubt.
  • mufflo said:

Asså, borde jag inte kolla på figurerna istället? Blir förhoppningsvis bättre resultat då!

jo det tycker jag du ska göra.
  • Man kan skicka sitt bidrag till mig om man inte har nån i samma stad som kan ta med åt en som ska till DOUBT.
    Annars Kan ni skicka till:
    KaYue Poon
    Gustavsgatan 46
    70355 Örebro
  • Visst är det inte för sent att hoppa på lotteriet om jag lyckas ragga ihop någon som vill vara med?

Chansen att vinna är ju rätt så stor och jag tänkte övertala en kompis att konvertera om sin kroot sharper. Jag har ändå bestämt att han ska börja spela Blood Bowl och inte något annat tråkspel.

• Jättebra tycker jag!
    Finns plats kvar, alla ska med!
  • Lard said:

Hej. Jag kommer inte få till någon modell i år, tyvärr.

Skickade ett meddelande till @lard och bara så alla vet kommer han inte göra någon catcher, så laget kommer inte bli spelbart om vi inte får tag i en spelare till.

Olyckligtvis verkar min kompis fått magsjuka och därför inte så peppad på att konvertera just nu.
  • Kaju frågade idag "hur går de med din gubbe för laget?", yeah right hade förståss inte startat :D Så fixade lite i eftermiddas, här har vi vart jag kommit hitills. Tjo tills vidare!

image
  • Jag har haft ett visst uppehåll men nog ska jag kunna få in en groda också. Blir det 11 spelare då?
  • Jag har haft ett visst uppehåll men nog ska jag kunna få in en groda också. Blir det 11 spelare då?

Jag har ordnat #4 och #5, samt #10.
    Så jag antar att det just nu (framförallt) saknas en 4e Catcher.
  • Då fixar jag sista catchern
  • Någon som orkar lista vilka modeller som finns i laget? Tänkte försöka göra ett rosterförslag till DOUBT, så om vinnaren av laget finns där enkelt kan välja att spela det.
  • Stareater said:

Någon som orkar lista vilka modeller som finns i laget? Tänkte försöka göra ett rosterförslag till DOUBT, så om vinnaren av laget finns där enkelt kan välja att spela det.

Jag tror att @Kaju har bättre koll, då han mailat ut om statusförfrågan till alla inblandade.

Men jag misstänker att denna är rätt aktuell:

Kroxigor: Melisqus #1

Blitzer: inforthepain #2
    Blitzer: suncar #3
    Blitzer: z3bb3 #4
    Blitzer: z3bb3 #5

Catcher: brocCooLi #13
    Catcher: hemlighallaren #9
    Catcher: kaju #8
    Catcher: Stareater #7

Lineman: z3bb3 #10
    Lineman: mufflo #11
    Lineman: khanmank #12
    Lineman: emilskaya #14

Starplayer: Helmut Wulf: Stareater
  • Jag kan inte direkt påstå att jag är världsbäst på Slann, Så någon mer grodig coach kan säkert bättra på. Med DOUBT-regler kan man alltså spela något i stil med...

1 x kroxigor (guard),
    4 x catchers (2 x dodge),
    4 x linefrogs (2 x wrestle),
    2 x blitzern (2 x block),
    2 x rerolls,

För de 140k som är kvar kan man köpa
    - Helmut Wulf(110k),
    - En blitzer(110k),
    - Uppgradera uppgradera linefrogs till blitzers(50k/st),
    - En apo(50k)
    - Uppgradera EN skill till en dubbel (10k)
    - Köpa rerolls för (50k/st)
    - CL, AC och FF (10k/st)
  • jag fixar även boll åt laget :)
  • Mina tre modeller är klara och paketerade.
    Ikväll går de iväg för frakt á la @ozt
  • Stareater: Jag är rätt övertygad om att det bästa resultatmässigt är att lägga extrapengarna på rerolls. Å andra sidan så är det ju kul att använda de figurer som nu är målade, så det finns ju andra skäl att lägga till en spelare till istället.
  • Att uppgradera en skill till leader är också rätt så kostnadseffektivt.
  • Jag tror att man behöver guard på catchers när man spelar slann, minst en, gärna två.
  • +1 apo är väl en no brainer
  • Apon har du såklart helt rätt i Lard. Lyckades på något sätt glömma bort den när jag skrev om rerolls vs spelare :)
  • Min catcher kommer nog att sticka ut lite, men det är väl som ofrånkomligt
  • Vem vann laget?
  • Det är imorgon.
  • Ta en lagbild för swebba!
  • Vi lottar ut laget imorgon innan turneringen! Så att man kan spela med laget på turneringen är tanken.

Jag blev klar med min figur ca 0500 imorse.
    Jag har även @suncar figur med mig.
  • Hoppas att vinnaren (om hen finns på plats) spelar med laget! Bara fegisar vågar inte spela med nyvunnet lag!
  • mufflo said:

Hoppas att vinnaren (om hen finns på plats) spelar med laget! Bara fegisar vågar inte spela med nyvunnet lag!

Till @emilskaya's försvar har han faktiskt spelat laget i ligan i år, trots att det gått uruselt för honom.

• Jag tänkte faktiskt bli förste coach att vinna swebba-laget två år i rad. Lovar att bättra mig i frågan om att spela under turneringen. ☺
    Jag blev klar alldeles nyss med min groda.
  • Min kroxigor blev precis klar :)
  • emilskaya said:

Jag tänkte faktiskt bli förste coach att vinna swebba-laget två år i rad. Lovar att bättra mig i frågan om att spela under turneringen. ☺
    Jag blev klar alldeles nyss med min groda.

Jag kan ju vinna det nu istället! Så kan du få nästa år? Vi turas om :D
  • https://imgur.com/gallery/DDXtC

Ok jag har fortfarande inte lärt mig hur man går till så det blir en bild här :D