stashman said:Tror dock att man kommer sprida sina MVPs på de spelar som har chans till skillroll
Ex. Player A TD, B cas och C comp
Då hade jag i första matchen valt dessa 3 för skillup.
Så man kommer nog ändå sprida sina MVPs
Kanske inte blir så att bara en viss sorts spelare får dom i varje match.
Jag har nu läst reglerna och tror jag förstår hur de är tänkta att fungera. Summorna @pedda nämner är vad konstruktörerna tänkt sig. Det är där man hamnar om man spelar tjugo matcher under en femveckorssäsong. Tio ordinarie och tio friendlies räcker.pedda said:Istället för 1M guld i formeln tycker jag att man borde ge varje lag 1,2M eller kanske 1,3M plus bonusarna.
Pellevin said:
Jag har nu läst reglerna och tror jag förstår hur de är no tänkta att fungera. Summorna @pedda nämner är vad konstruktörerna tänkt sig. Det är där man hamnar om man spelar tjugo matcher under en femveckorssäsong. Tio ordinarie och tio friendlies räcker.pedda said:Istället för 1M guld i formeln tycker jag att man borde ge varje lag 1,2M eller kanske 1,3M plus bonusarna.
Reglerna funkar alltså för tonåringar och anställda på GW.
Endast senaste säsongen.Snow said:Är antalet matcher, td och cas baserat på hela lagets historia eller bara senaste säsongen?
Pellevin said:Om en vecka har vi spelarmöte i StockBowl. Då kommer jag att föreslå att vi kör med 1.2 miljoner, men inget extra för matcher. Dessutom 10k för varje TD och CAS inklusive foul, surf, snubbel etc.
1.2 miljoner utan matchtillägg motsvarar de 20 matcher GW verkar tycka utgör en säsong. Dubbelt värde på TD och CAS är för att vi kör ca sju matcher per säsong. Att ge pengar för foul etc är pga att vi kör BloodBowlLeague, och i det systemet bokförs allt det som CAS, vilket innebär att commishar slipper traggla igenom ett hundratal matcher efter varje säsong, utan bara kan kolla tabellen.
Jag tänker föreslå att vi betraktar detta som friendlies. Dvs, halv prissumma och ingen MVP, men inte heller riktig säsong, så man åker inte på att köpa in laget på nytt.z3bb3 said:och hur borde sidoevent (squigbowl, Open, Silly, reserve rumble etc.) räknas?
Pellevin said:
Jag tänker föreslå att vi betraktar detta som friendlies. Dvs, halv prissumma och ingen MVP, men inte heller riktig säsong, så man åker inte på att köpa in laget på nytt.z3bb3 said:och hur borde sidoevent (squigbowl, Open, Silly, reserve rumble etc.) räknas?
Pellevin said:Jag tänker föreslå att vi betraktar detta som friendlies. Dvs, halv prissumma och ingen MVP, men inte heller riktig säsong, så man åker inte på att köpa in laget på nytt.
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com