Stareater said:
REGELFÖRTYDLING:
Eftersom att det har frågats kring detta förtydligar jag detta. Vi kommer att köra med "Argue the Call"-regeln. I den står det tydligt att det krävs en lämplig coach-miniatyr för att få "Argue the call". Vi kommer således att kräva en lämplig coach-miniatyr för att får argumentera.“If you have a suitable miniature representing your Head Coach, you can argue the call when one of your players is sent off for committing a foul or using a Secret Weapon.”
Stareater said:Mina 16 öre kring detta:
En lämplig coach-miniatyr är en någorlunda skalenlig "gubbe" (eller "gumma") som inte ser ut som en lirare i laget. Den bör vara målad i minst tre färger, men behöver inte vara i lagets färger. Således har jag inga problem med att samma coach används för alla lag man äger (som jag tolkar det, är miniatyren en representation av dig som coach). Coachen bör vara på arenan (uppställd på bordet) innan händelsen du vill argumentera mot skedde.
BTW Tack @inforthepain för att du inte kapar DOUBT-tråden
Stareater said:
inforthepain said:Kul med mycke svar, tror på @Drexxl s variant där man har en. Dommar idén som @Red kom med är ett bra exempel då fluffmässig har man sin "egna" andra dommare som försöker övertyga huvud dommaren att "app app" de var inte en foul. Lätt lösning, skapa en dommare från random figur till alla lag. Lockmunds idé med att råttan tar plats som coach ska jag nog anpassa, ragnar ska komma tillbaka! Fast jag kommer nog ha en coachfigur av något slag på brädet också för att göra det extra tydligt.
För att sammansätta mina kriterier för en coach:
1. 3x färger (följa majoritetn av standard turneringarna)
2. Coach markör, Som @Frantic gjort så fint och skrivit på basen, elller att man har till ex en "lippad" bas som de står coach på som man fäster med häftmassa (skillrings lossnar lätt och jag skulle inte vilja ha de som "coach figur")
3. Ställa upp den med laget i början av matchen, ställer man inte upp en coachfigur så får man inte göra argue.
DavidD said:Jag kör en figur i samma stil som laget, fast i lite annan färgskala eller modell som själva spelarna. Så länge det inte har nummer på basen borde det väl inte vara något problem.
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com