MikeTheMachine lär sig
  • Tjo, köpte lite begagnade färger och för att måla upp lite figurer som ligger i blood bowl lådan.

Startade även ett instagram konto jag tänkte lägga upp varje målad gubbe på bloodbowlcircus

• image

Första projektet blev en Claw vermin jag hittade på vinden i julas :)

• Snyggt+
  • Klon blev grymt bra!
  • Tack ska ni ha, det är kul att starta med målning.

Köpte hem ett human lag från tradera som jag tänk måla om. Gjorde ett första test och jag är rätt nöjd med den gula färgen.

Kanske borde måla handskarna med för att få mer färg på figuren.

image

image

Stötte även på problem med några färger som är för vattniga, kan man göra något åt det? Det är ju begagnade färger så inte helt förvånad att jag stöter på problem :)
  • Jag har alltid haft det problemet med gula färger.
  • Okej, inte hittat någon lösning på problemet? :)
  • Okej, inte hittat någon lösning på problemet? :)

Grunda med vit och måla flera lager gult.
  • Ja, tog flera lager men grunden var svart så blev en hel drös med lager.
    Testar med vit nästa gång, tack för tips @Melisqus
  • Du kan åxå "måla upp" från svart. Dvs. Först brunt. Sedan nån gulbrun. Sedan gult. Får du highlights på köpet
  • Köp en ny gul färgburk, de är ofta bättre ca första halvåret enligt min erfarenhet. Skaka burken frenetiskt innan varje öppning. Sedan grundar jag alltid i vitt för ljusa färger (vit, gul, hud) kräver så många laget annars. Metallpartier får man på en vit modell måla svart innan man metallmålar dem, de andra färgerna fungerar bra på vitgrund enligt mig. Mellanvägen att grunda i grått går också.
  • Nått som jag har gjort ibland med gult är att grunda med "metall" färg (boltgun metal eller vad dom heter nuförtiden..) och sen gult.. då gör det inget om man missar lite heller. blir lite "skadad" rustning istället.
  • Tack för förslagen, nu har jag lite att testa mellan :)
    Tyvärr har jag redan grundat med svart. Kan testa måla vitt i ansiktet innan hudfärgen kanske?
  • Jobbade på för att fåtill handsken men inser hur mycket lättare de blå färgerna var att hantera. Får se om jag lägger om planen av gul färg.
    Hurfärg får jg nog köpa ny för den vill inte alls göra som jag vill, alternativt bli bättre på att måla :P

image
  • För gul kan jag rekommendera GWs Averland Sunset eller vad den heter nuförtiden.
  • Okej, ska kolla in det. Tack Tjub :)
  • Pga Sundsvalls turneringen i Mars byte jag fokus och började måla Darkelfs istället.
    6 st typ klara, får finslipa lite så är jag nöjd med dem.

image
  • Oh! Lila, jag gillar det!
  • image

Vann min första TT turnering, utöver källarspel hemma i Hofors på 90-talet
  • Stort grattis MikeTheMachine! Ser fram emot att mötas i nästa säsongs matchen.
  • grattis!
  • Grattis!
  • Grattis!
  • Tack ska ni ha, bara att nöta vidare och se fram emot nästa turnering :)
  • fast du, @mikethemachine, nu när du kom tvåa på bb2 slutspelat förra säsongen(?) och vunnit en turnering. du har inte funderat på att lägga av när du är på topp och ge oss medelmåttiga en chans? :P
  • @brocCooLi har humans i play off på bb2 denna säsong, 8dels final på fredag kl 20. Lär bli en svår match mot Necros :)
  • image

@SpoiledSquid first death priest sitter rätt bra i köket
  • Hittade några gubbar i gamla BB lådan som jag tänkt göra re-rollmarkers av.

image

Tärnings iden känns rätt, nu ska jag bara plocka bort gammal färg och måla :)

image

• Åh, hot pot catapult gubbarna. Det där är klassiska modeller av yttersta kvalisort! De måste målas
  • Najs ide!
  • @Lard Synd att de ska målas av mig :P
    Tyvärr hitta jag inte själva grytan.

@Moozer tack, rätt nöjd själv :)

• Första målad, kanske ingen fröjd för ögat men jag gillar iden :)

image
  • Snyggt! Hejaheja!!
  • Funderar på att uppgradera basen med ett kullager så det går att snurra pjäsen som en fanatic :)
  • Nice!
  • Ligger i med målandet idag :)

image

image
  • Älskar den kluvna tärningen!
  • Jag med, gjorde om den också så att den klyver en 1a istället för 6a
  • Jag med, gjorde om den också så att den klyver en 1a istället för 6a

hade ju kunnat vara motståndarens tärning som flingen klyver.
    och ibland vill en ju faktiskt slå om lyckade slag, men klyva etta är nog mer passande :)
  • Kan ha varit för en Quadrapow antar jag Broccooli

• Mycket bra bus och present i förskott, från min tjej Emma och Daniel "IMP" Tavast.

image

image

Dice tower med ingraverad logga och allt :)
    Kolla in vad mer IMP har på lager: www.thewoodineer.se
  • nice!!
  • Kanske kräver lite mer förklaring =)

Emma fick reda på att MTM skulle beställa ett torn och när vi skickade meddelanden om hur loggan skulle se ut, hon skickade ett SMS och kapade beställningen. Emma och jag planerade sen hur överraskningen skulle ske, resultatet blev en förvånad mikethemacine =)
  • Kul, och grymt fint torn!
  • image

Basade mina gamla råttor till Stockbowls final dag, räckte inte hela vägen men en andra plats är inte fy skam.
    Grattis Razta som tog hem säsongen :)
  • Tjusigt!
  • Efter en rolig helg i Sundsvall var inspirationen på topp och jag strippade Ogren på färg när jag kom hem. Idag började jag mål och eftersom jag är med i team wales på WC kör jag med delade känslor :P

image

Sneakar in denna också :)

image

• Så grymt coolt. Eftersom det är mina hemländer känns det extra snyggt. Men du vet väl att den röda draken bara är modernt Tudorpåhitt. Det skall egentligen vara en svart korp.
  • Pellevin said:

Så grymt coolt. Eftersom det är mina hemländer känns det extra snyggt. Men du vet väl att den röda draken bara är modernt Tudorpåhitt. Det skall egentligen vara en svart korp.

Hahaha crap, synd jag inte visste det. Kanske får leta nya nagel-klistermärken.
    Fast när jag tänker efter är ju inte jag från stenåldern ;)
  • Insåg att jag inte lagt någon bild på resten av laget men i denna stil har jag valt att måla dem. Grönt för Wales och gult för Sverige.

image
  • Ogren har en grund och det är bara catcherna kvar. Sedan småpill för att man aldrig blir nöjd.

Blev även klar med baser för samtliga positioner idag:)

image