Open 15: Beach Bowl
  • @DamnDmitri, har tänkt gå och kolla på semifinalmatchen mellan Tyresö Royal Crowns och Kristianstad Predators kl 15. så om du kan kl 11? Annars kanske vi kan spela på måndag?
  • Pertan said:

@grumplekins, jag spelar redan mot Nyaga på torsdag. Men hur ser ev söndag förmiddag ut?

Ah OK - vet bara att han kan tors - någon annan? Torsdag? Missionera för ungdomen?
    Jag kan torsdag.
    Jag är ganska snäll. (har bara en MB)

• Pertan said:

semifinalmatchen mellan Tyresö Royal Crowns och Kristianstad Predators kl 15

Var spelas detta?
  • Nvm, jag har hittat det. Vi kanske ses där.
  • Pertan said:

@DamnDmitri, har tänkt gå och kolla på semifinalmatchen mellan Tyresö Royal Crowns och Kristianstad Predators kl 15. så om du kan kl 11? Annars kanske vi kan spela på måndag?

Nog säkrast att sikta på måndag då, inte så morgonpigg ;)
  • Nog säkrast att sikta på måndag då, inte så morgonpigg ;)

Då kör vi på måndag. Pm skickad.
  • Vill någon möta mina goblins torsdag 4/7?
  • Duckwing said:

Vill någon möta mina goblins torsdag 4/7?

Jag har aldrig lirat mot dig eller mot goblins - så jag spelar gärna nästa torsdag med mina 1200 Kaosdvärgar.
  • @Nyaga Allright! Ses vid kl17 på Alphaspel då?
  • @duckwing Låter perfekt!
  • Morn82 said:

Pertan said:

@grumplekins, jag spelar redan mot Nyaga på torsdag. Men hur ser ev söndag förmiddag ut?

Ah OK - vet bara att han kan tors - någon annan? Torsdag? Missionera för ungdomen?
    Jag kan torsdag.
    Jag är ganska snäll. (har bara en MB)

Han kan och törs!

• Mina darkelfs söker en match till onsdag runt 17. Ingen MB eller block! Och vi säger nej tack till tackle-fest.
  • Open, torsdag, fina necrosar, någon sugen?
  • Vågar de möta svettiga gobbos?
  • Pellevin said:

Vågar de möta svettiga gobbos?

Denna blir det inget BB för mig.
    Men nästa är det semester så då är jag nästan helt öppen för en rematch

• Pellevin said:

Vågar de möta svettiga gobbos?

Absolut, men om min brorson Oscar kan komma kanske det är en ännu bättre idé?
    Jag kollar med honom, du har match torsdag iaf?
  • Diskodans med och mot kaosdvärgar någon?
  • THE VERMILLION VERMIN FINALLY VICTORIOUS.

SALZENMUND. It seems like the people can't get enough of the Vermin as more than three times as many fans came to see the skaven than the Human team as The Vermillion Vermin won their first game since their surprising return. "We are finally getting back into our stride again" said Vermin team captain Opus Fluke after the game. He continued: "Our lines are still a bit week and the Humans played well, but by the power of the Horned Rat we were victorious".

The game started with the the Vermin kicking the ball to U-Man. But the Human team had initially a hard time breaking through the Skaven who formed a strong defensive line. The Human team were forced to change flank and eventually broke through and catcher Falex Erguson could score the game's first touchdown.
    The Vermin were quick to respond as they did a quick push along the sideline, thrower Phleg O'Possum passed the ball to gutter runner Splint Sparrowmarsh who almost miraculously dodged through the UMan defence to tie the game.

After the following kickoff, the UMan team advanced quickly trying to beat the clock and end the first half in the lead. They broke through on the right flank, and were all set up with talanted thrower George Best holding the ball, ready to throw it into waiting hands. But a filthy gutter runner managed to sneak through and stood close to the reciever. And even though he was knocked away catcher Falex Erguson was scratching himself as if he had a terrible itch and missed the incoming pass and the time was up...

The second half started with the Vermin recieving, and some people claim they started early as they seemed to be crossing the centre line before the ball even landed. After that the play was almost identical to the Vermin's first touch down, the team broke through the left flank, thrower Phleg O'Possum retrieved the ball, passed it to Splint Sparrowmarch who again did a near impossible rush between the sideline and two UMan defenders to put the Vermin in the lead, 2-1.

Next, the the Vermin kicked the ball and before UMan could really get their attackers into position, thrower Gearge Best fumbled as he tried to pick up the ball. Quickly this mistake was capitalised on by gutter Splint Sparrowmarsh, who snatched up the ball, handed it off to fellow gutter Sephril Sorrowkill who could dash into the endzone, extending the skaven lead to 3-1!

Next, George Best again fumbled the pickup, wasting precious time as his team pushed to close the gap on the score board. After the ball was retrieved, they moved up the field. The skaven, missing two of their best blocking players had a hard time resisting and even the gutter runners were forced to act as road blocks. This almost proved fatal as thrower George Best threw the ball to Bevid Deckham, who caught the ball, blitzed Slint Sparrowmarsh so bad he was sent out on a stretcher and then proceeded to score a touchdown. Which turned out to be the last of the game. After the next kickoff, the Vermin played unnecissarily risky, leading to the Humans almost being able to score before the gutter runners could get the ball out of reach for the Humans and the game ended with Vermin 3, UMan 2.

Erland Großhändler - reporting for The Middenheim Mirror from Open 15.
  • Absolut, men om min brorson Oscar kan komma kanske det är en ännu bättre idé? Jag kollar med honom, du har match torsdag iaf?

Vi kör det ni föredrar. Kl 18 på Alphaspel?
  • Vi kör det ni föredrar. Kl 18 på Alphaspel?

Japp!
  • Ionas said:

Diskodans med och mot kaosdvärgar någon?

Nurgle är på för mästa vecka. Kan typ när som.
  • Pellevin said:

Absolut, men om min brorson Oscar kan komma kanske det är en ännu bättre idé? Jag kollar med honom, du har match torsdag iaf?

Vi kör det ni föredrar. Kl 18 på Alphaspel?

Det blir nybörjare med Orcs för dig, OK?

Det betyder att jag fortfarande jagar match till torsdag, alfa, kl 18. Först till kvarn.
  • @Morn82 Samma här. Lets dance. Vad blir bäst för dig?
  • Söker match till ikväll. Alpha 18.30.
    @grumplekins?
  • @grumplekins din brorson är nu inte Youngbloodare efter 3 matcher.

Möter honom gärna vid tillfälle.
  • Någon som vill spela imorgon måndag?
    Mina Dark Elves TV 1380 är redo.
  • Tbax i sthlm efter ett par veckor på resa. Sugen på att lira i veckan. Kom med förslag så kollar jag med frun om det funkar.
  • @Skullflame - torsdag, mina necrosar?
  • @Skullflame - torsdag, mina necrosar?

Yes, vilken tid?
  • @grumplekins vi bokar det preliminärt, hör av mig om det blir problem.
    @DavidD kan du lägga till mina Khorne i Open?

Tummenupp!

Vad heter laget?

• DavidD said:

@grumplekins vi bokar det preliminärt, hör av mig om det blir problem.

Vad heter laget?

El Diablos

• DavidD said:

Vad heter laget?

El Diablos

Såg ditt lag nu - lirar gärna men fattar om du hellre vill ha jämnare motstånd.
  • DavidD said:

Vad heter laget?

El Diablos

Det är lugnt, dom behöver tuktas.
  • DavidD said:

Vad heter laget?

El Diablos

Det är lugnt, dom behöver tuktas.

OK, då har vi i princip säkerställt att hela mitt lag dör på torsdag :) Dubbeltandad jinx!
  • Jag har en mng från förra Open, ska den vara kvar? Om inte, går det att ta bort den och den journeymen som jag anlitat?
  • Jag har en mng från förra Open, ska den vara kvar? Om inte, går det att ta bort den och den journeymen som jag anlitat?

Fixar

• DavidD said:

Jag har en mng från förra Open, ska den vara kvar? Om inte, går det att ta bort den och den journeymen som jag anlitat?

Fixar

Tack
  • @Skullflame - vanlig plan? Kl 18? Alfa?
  • @Skullflame - vanlig plan? Kl 18? Alfa?

Yes, kan du skriva ut?
  • Jag letar match till nästa vecka.
    Är ledig så kan även spela dagtid.
    Har mina nurgle ger troligen lite inducements till dig (ja just dig!)
  • Söker match till torsdag på Alpha. Ca 18.15
  • Morn82 said:

Jag letar match till nästa vecka.

Om du kan spela på torsdag så tar jag gärna dina inducements. Jag kan från kl 17.

• Duckwing said:

Morn82 said:

Jag letar match till nästa vecka.

Om du kan spela på torsdag så tar jag gärna dina inducements. Jag kan från kl 17.

Taget.
    Ska bara förhandla med frun men det ska gå bra
  • Någon som är sugen på match 25/7 på alfa? 1800? Onda necrisar?

EDIT: äsch, kan inte längre... torsdag 1/8 1800?
  • Någon intresserad av en match i morgon (25:e)? Kort deadline för korta spelare.
  • Jag kan på eftermiddagen, typ 15:30.