Sundsvall Summer Crush
  • Snyggt att vinna både flest TD och Cas. Vad spelade Duckwing?
  • Chaos renegades.
  • Jag var mycket förvånad över att få flest TD med Chaos Renegades, men det beror väl på att jag mosade dels ett Underworld lag och dels ett Haflinglag, och kunde promenera in flera mål i de två matcherna.
  • Pertan said:

Grattis MiketheMachine!

Tack Pertan :)

Frantic said:

Ok, lär en rookie i dessa sammanhang @MiketheMachine ? :)

Hur menar du nu? :)

Tack nu vet jag :)
  • @oberwald_1 Tack! Men nåt jox med havajis poäng.

havaji said:

Tack för en fin turnering! Saknar dock poäng för min WO i resultatet.

Bra att du sa till innan jag börja knöla in det i sopen

• Ska det saknas en match om man har mött Robin Bieber för att han är en ny coach?
    På NAF står det att jag har spelat 5 matcher.
  • Ja jag såg nu att han inte var inlagd på WO i score. Utan endast som bye. Någon som kan förklara för mig hur jag ändrar det? Måste jag radera hela den omgången och lägga in på nytt?

@Kaju nej, den borde räknas precis som vanligt. Jag felsöker och försöker åtgärda.
  • Jag hade inte lagt in Tomtens NAF-nummer såg jag, men har rapporterat matcherna manuellt nu så det ska stämma när det uppdateras där.

Däremot så verkar det inte gå att ändra coach för enskilda rundor. Matcherna som Unixbot spelade för @Havaji är registrerade på Havaji i score. @havaji jag har fört in din WO-vinst i score och NAF i alla fall och placeringslistan är uppdaterad.
  • Jag hade inte lagt in Tomtens NAF-nummer

Tomten = Tomas?
    Saknar min vinst mot honom i 6 rundan... :-(
  • Tomten = Robin Bieber. Jag har fört in den för dig också, så det kommer.
  • Tack för en super turnering! @oberwald_1 @aos @ikterus och alla andra som var med som fixa en bra turnering!
  • Finns det lista på vilka som tog spot priserna, vad de valde och hur man fick dem.
    Jag hängde inte riktigt med under den delen av infon.

Något för framtida turneringar skulle kunna vara en lista för alla med vilka spotpriser som finns och något som kallar uppmärksamhet för att de går.
    Ex. en kobjälra eller liknande som uppmärksammar alla, likt det pratades om efter örebroturneringen.

Framför allt vill jag säga tack för en rolig turnering.
  • Jag tog ett linne för att ha gjorde 3 TD först. Sen tog jag en T-shirt för jag sprang ihjäl en med en GFI, då tog jag Blood Bowl Sundsvall T-shirt.
  • @mikethemachine Ja nästa gång ska jag skriva ut en lista och sätta upp. Försökte göra en lista till priserna i eventet på facebook, men det var nog inte så många som kollade där.
    Där behöver vi definitivt bli tydligare.

Unixbot tog en spot för första tripple skull (Reikland Reavers mugg)
    Kaju tog spot för första coach som gjorde 3 touchdowns (NAF-linne)
    Kaju tog spot för att ha haft ihjäl en av sina egna på en GFI (Sundsvall Blood Bowl t-shirt)
    Minns inte vem som tog spot för försten att döda någon (Amazon All-Stars mugg)
    Duckwing tog pris för mest touchdowns och mest casualties. (Blood Bowl musmatta & Chaos kalsonger)
    Juiblex tog pris för att ha åkt på flest casualties (Någon obskyr LP)
    Juiblex tog priset för flest fouls (Pokal)
    Duckwing tog minst 3 spots för bone-head blitzes (ett antal klickprylar som ska få hundar/big guys att fatta vad dom ska göra)
    MikeTheMachine tog priset för bästa Stockholmare (Obskyr LP)
    Havaji vann Quiz (Troll-figur)
    Zedd vann pris på lottningen (Ogre-figur)
    Ingen tog hundkopplet som skulle gått till den som blir utvisad på en foul med samtidigt skadar den han foular)
  • @mikethemachine Ja nästa gång ska jag skriva ut en lista och sätta upp. Försökte göra en lista till priserna i eventet på facebook, men det var nog inte så många som kollade där.
    Där behöver vi definitivt bli tydligare.

Unixbot tog en spot för första tripple skull (Reikland Reavers mugg)
    Kaju tog spot för första coach som gjorde 3 touchdowns (NAF-linne)
    Kaju tog spot för att ha haft ihjäl en av sina egna på en GFI (Sundsvall Blood Bowl t-shirt)
    Minns inte vem som tog spot för försten att döda någon (Amazon All-Stars mugg)
    Duckwing tog pris för mest touchdowns och mest casualties. (Blood Bowl musmatta & Chaos kalsonger)
    Juiblex tog pris för att ha åkt på flest casualties (Någon obskyr LP)
    Juiblex tog priset för flest fouls (Pokal)
    Duckwing tog minst 3 spots för bone-head blitzes (ett antal klickprylar som ska få hundar/big guys att fatta vad dom ska göra)
    MikeTheMachine tog priset för bästa Stockholmare (Obskyr LP)
    Havaji vann Quiz (Troll-figur)
    Zedd vann pris på lottningen (Ogre-figur)
    Ingen tog hundkopplet som skulle gått till den som blir utvisad på en foul med samtidigt skadar den han foular)

Snyggt :)
  • Det finns massa saker som kommer att bli bättre och tydligare till nästa gång =)
    Och efter en liten paus under sommaren så kommer jag börja planera inför en turnering nästa år och förhoppningen är att både @Oberwald_1och @ikterus vill va med och hjälpa då med , själv tyckte jag att quizen va en super rolig grej som jag hoppas vi kan ha nästa gång igen så bara börja läsa på om skumma och gamla blood bowl regler och lore.

Till nästa gång kommer allt vara tydligare och bättre planerat och jag få själv ta på mig en del av det då jag nyss bytt jobb så har jag inte haft den tiden jag önskat på att fixa med saker och det blev en del missar dom sista veckorna mest pga sen och dålig kommunikation =)

Men Studiefrämjandet va super nöjd med eventet och kommer absolut bli en samarbetspartner i framtiden med och då kanske på en större nivå.

Nästa gång hoppas jag även att vi får med fler Sundsvallsbor då vi ha en hel del spelare som inte va med i turneringen men ändå spelar rätt aktivt.

Sen vill jag tacka alla som kom och gjorde turneringen till den trevliga tillställningen som den blev.

Det här är bara början för oss här i Sundsvall och det kommer bli både större och bättre med tiden.

Tack för mig!

• Tack på er gubbar! Sjukt nice turnering och stort tack till Redniwer som släpade omkring mig hela helgen och såg till att jag kom med tåget 01:35 :P Grymt nice!
  • Jag plockade hem Amazon muggen efter att ha dödat en underworld gobbo i första eller andra rundan av första matchen. Den förde med sig den tur som behövdes mot IFTP's amazoner så jag kunde surfa hans ballcarrier i slutet på hans drive...

Tack för en väldigt bra turnering!
    :)
  • Jag kommer säkert till Sundsvall och dödar alla era gubbar nån gång, det verkar kul!